Învăţătoarea acuzată că bate copii, trimisă la psiholog. Inspectoratul Şcolar o acuză că nu a ştiut să gestioneze situaţia
0Marţi, o comisie a Inspectoratului Şcolar Judeţean s-a deplasat la Piatra Fântânele pentru a începe o anchetă în ceea ce-o priveşte pe învăţătoarea Albina Pop, acuzată că bate copii. Culmea, psihologul şcolar care face parte din comisie recomandă consiliere psihologică inclusiv pentru cadrul didactic.
Inspectoratul Şcolar Judeţean a trimis marţi o comisie în control la şcoala generală din Piatra Fântânele, asta după ce una dintre învăţătoarele care predă la clasele I-IV a fost acuzată de o parte din părinţi că bate, jigneşte şi umileşte copii.
Mai mult, varianta părinţilor este susţinută de mai multe evaluări psihologice la care au fost supuşi 16 copii, care atestă faptul că cei mici au fost terorizaţi. Unul dintre copii a făcut un atac de panică şi a ajuns la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa, după ce a fost pedepsit de cadrul didactic. Inclusiv în fişele de externare ale copilului se specifică faptul că atacul de panică a fost declanşat de un stres din mediul şcolar.
„Colegii noştri au stat astăzi aproape o zi întreagă în Piatra Fântânele. Au stat de vorbă cu copii, cu profesori, cu părinţi care au copiii la mănăstire, cu părinţi care n-au copiii la mănăstire. Avem un teanc de declaraţii şi în esenţă informaţii contradictorii. Cel târziu până lunea viitoare vom trage concluzii şi vom veni cu recomandări pentru consiliul profesoral de acolo”, a declarat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, Camelia Tabără.
Şeful IŞJ susţine că informaţiile sunt contradictorii şi că acolo este vorba despre un conflict între adulţi, duşi în zona şcolii. Cu toate aceste, se pare că psihologul şcolar care a şi făcut parte din comisia ce a vizitat şcoala marţi, a recomandat consiliere psihologică copiilor, dar şi învăţătoarei acuzate.
„E absolut regretabil că nu s-a găsit un ton care să nu perturbe şcoala. Vom încerca cu multă înţelepciune să trecem peste acest hop. Doamna învăţătoare, cu siguranţă, are o vină atâta timp cât n-a reuşit să armonizeze şi să gestioneze. Indiferent ce vor părinţii, noi ca dascăli am făcut modulul de comunicare, ca să îi lămurim să înţeleagă toată lumea că avem acelaşi interes. În momentul în care nu ne înţelegem primul vinovat e cadrul didactic, asta n-am nicio ezitare să spun”, a completat Camelia Tabără.