Rută alternativă la E85, în județul Bacău, modernizată cu fonduri europene. La ce sumă se ridică investiția

0
Publicat:

Băcăuanii care doresc să evite traficul aglomerat de pe E85 au la dispoziție un drum județean complet modernizat, lung de 95 de kilometri, care se află în stânga Siretului.

95 de kilometri de drum județean au fost modernizați FOTO Mircea Albu
95 de kilometri de drum județean au fost modernizați FOTO Mircea Albu

Noul drum tranzitează 11 comune, din județul Neamț, până în județul Vrancea. Investiția Consiliului Județean Bacău, în valoare de aproximativ 46 de milioane de euro, a fost posibilă cu ajutorul fondurilor europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Beneficiarii direcți ai acestor investiții de amploare sunt cei aproximativ 30.000 de locuitori din Damienești, Negri, Prăjești, Traian, Secuieni, Izvoru Berheciului, Colonești, Răchitoasa, Motoșeni, Glăvănești și Podu Turcului. Modernizarea rutei alternative contribuie la îmbunătățirea vieții băcăuanilor din aceste zone și a celor plecați la muncă în străinătate, care pot investi într-o zonă cu o infrastructură rutieră modernă.

Investiție de 46 de milioane de euro

În cadrul proiectului de modernizare și asfaltare au fost înlocuite 187 de podețe, 91 decolmatate, 17 poduri cu infrastructura și suprastructura reabilitată, 106.927 metri de șanțuri și rigole executate, 56.711 metri de parapet de protecție, 210 kilometri de marcaje executate și 3 897 indicatoare rutiere montate.

”Vitală pentru zona de est a județului, investiția implementată și cofinanțată de către Consiliul Județean Bacău are o valoare totală de aproximativ 46 milioane euro, finanțare asigurată în proporție de 95% prin POR 2014-2020. Evident, această investiție a fost gândită și implementată pentru a favoriza dezvoltarea socio-economică a zonei de est a județului”- a declarat Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău.

Lucrările la drumul ce tranzitează județul (format din DJ 207D , DJ241 și DJ241A) au fost împărțite în trei loturi. Lucrările la loturile 1 și 3 au fost finalizate și recepționate anul trecut. Constructorul care a câștigat inițial lucrările la lotul 2, cel mai lung și anevoios, de aproape 50 de kilometri, nu a avut capacitatea tehnică pentru finalizarea lucrărilor, motiv pentru care a fost reziliat contractul și a fost organizată o nouă licitație. Noul constructor a reușit, din luna mai până în prezent, să termine lucrările și astfel să se închidă cu succes proiectul realizat din fonduri europene.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite