Video Șantierul Transalpinei de Apuseni, drumul spectaculos din Alba. Asfalt turnat pe 25 de kilometri VIDEO
0Se lucrează intens pe ambele loturi ale Transalpinei de Apuseni, drumul spectaculos lung de aproape 80 de kilometri aflat în plin proces de modernizare. În 2023 va fi finalizat lotul 1, în lungime de 43,5 de kilometri.
Până în decembrie 2023 va fi finalizat lotul 1, dintre Aiud și comuna Ponor din Alba. Constructorul, Elis Pavaje SRL are zeci de utilaje angrenate pe șantier și peste 100 de muncitori. S-a turnat primul strat de asfalt pe o lungime de peste 25 de kilometri, până dincolo de centrul comunei Râmeț.
În continuare, se lucrează la ziduri de sprijin și la terasamente, urmând să se înainteze cu asfaltul pe măsură ce se finalizează aceste lucrări. Lotul 2, în lungime de 35 de kilometri, între Mogoș și Bucium Cerbu, va fi gata în primăvara anului 2024.
Lucrările vizează reabilitare părții carosabile prin execuție fundație din balast și piatră spartă și două straturi de mixturi asfaltice; construire/reabilitare poduri și podețe; montare parapete flexibile pe fundații izolate/adâncite.
Fondurile sunt asigurate, în cea mai mare parte, din fonduri europene. Recent Consiliul Județean Alba, titularul proiectului a actualizat devizul general. Valoarea investiției, actualizată: Lot 1 – 113.691.643,26 lei, fără TVA; Lot 2 – 116.101.872,98 lei, fără TVA.
În total este vorba despre 358.794.939,90 lei (inclusiv TVA), echivalentul a 73.223.457,12 euro, din care lucrări construcții-montaj 314.588.773,16 lei (inclusiv TVA), echivalent 64.201.790,44 de euro. Din această sumă, contribuția proprie a CJ Alba este de 71.168.302,75 de lei.
Transalpina de Apuseni traversează de la est la vest zona de sud a Munților Apuseni, trecând prin cele mai spectaculoase zone din această parte a țării, atingând în unele zone peste 1000 de metri altitudine. Drumul are o lungime de circa 80 de kilometri, fiind cea mai mare investiție într-un drum județean din România.
Drumul va asigura conexiunea dintre localități și va crea noi oportunități pentru dezvoltarea economică și turistică a regiunii, făcând legătura între autostrada Sebeș-Turda și DN 74, principalul drum național din Apuseni.
„Proiectul propus cuprinde diverse lucrări de reabilitare și modernizare, având în vedere reabilitarea drumurilor, utilizarea iluminatului cu panouri fotovoltaice, consolidarea părții carosabile prin construirea unei fundații din balast și piatră spartă, precum și aplicarea a două straturi de mixturi asfaltice.
De asemenea, se prevede construirea și reabilitarea podurilor și podețelor, precum și implementarea unei rețele de canalizare pentru preluarea apelor pluviale și un depozit pentru colectarea apelor. În plus, vor fi executate șanțuri și rigole pentru gestionarea apelor pluviale”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de antreprenorul care realizează lucrărilor.