Aeroportul din Bacău, dotat cu sistem de aterizare instrumentală. Ce performanțe are

0
Publicat:

Pentru creșterea siguranței zborurilor, pe Aeroportul Internațional George Enescu din Bacău este instalat un sistem de aterizare instrumentală (ILS) de ultimă generație, din categoria a doua.

Sistemul ILS 2 va oferi informații pentru ghidarea aeronavelor în condiții meteo dificile
Sistemul ILS 2 va oferi informații pentru ghidarea aeronavelor în condiții meteo dificile

Sistemul de Aterizare Instrumentală (ILS) este un sistem de navigație și ghidare folosit în aviație pentru a asistarea aeronavelor în procesul de aterizare.

Scopul  ILS este de a oferi piloților informații precise despre direcția și altitudinea aeronavei în timpul fazei finale de aterizare, atunci când vizibilitatea poate fi redusă, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile.

Acesta va ajuta la ghidarea aeronavelor în condiții meteo nefavorabile și cu vizibilitate redusă.

Un sistem din această categorie asigură informarea pilotului până la înălțimea de decizie de 30 m, urmând continuarea procedurii de aterizare, pentru o vizibilitate a pistei de cel puțin 300 m.

Investiția este de peste 2 milioane de euro și este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

Aeroportul din Bacău are nevoie de un astfel de sistem, deoarece, la fel ca și orașul, se află în apropierea Bistriței și a Siretului, apropiere ce determină des apariția ceței.

Zilele acestea a avut loc una din fazele activității de operaționalizare a Sistemului de Aterizare Instrumentală (ILS) CAT II.

„Această activitate vizează ajustarea conformă a sistemului, respectiv obținerea parametrilor optimi de funcționare a echipamentului. După finalizarea procedurii de calibrare a echipamentului și aprobarea procedurilor de zbor instrumentale, pe Aeroportul Bacău se va asigura continuitatea operării, cu desfășurarea zborurilor în condiții meteo nefavorabile cu vizibilitate redusă, până la 300 m, pe direcția de decolare-aterizare 16, inclusiv în condiții de ceață.”, se arată în materialul publicat de Aeroportul Internațional George Enescu Bacău.

Ce sisteme ILS au aeroporturile din țară și ce performanțe au!

România are 17 aeroporturi. În prezent, doar aeroporturile Otopeni, Timișoara și Brașovul au sisteme ILS  de categoria a treia, cele mai performante.

Recent și reprezentanții Aeroportului Avram Iancu din Cluj au anunțat achiziția unui astfel de sistem, care asigura ghidarea fără înălțime de decizie sau cu înălțime foarte redusă (15-0 metri) inclusiv pe pistă.

Practic, indiferent de vizibilitate, avionul va ateriza în siguranță, grație sistemelor de calcul și de transmitere a direcției de zbor și a altitudinii.

Celelalte aeroporturi, potrivit unui document realizat de Secretariatul General al Guvernului (Departamentul Relația cu Parlamentul), au categoria tehnică 2, iar unele, cum era și aeroportul din Bacău, au categoria de proceduri ILS1, care presupune ghidarea până la înălțimea de decizie de 61 metri.

Continuarea procedurii de aterizare sub această înălțime se poate face doar când este asigurată o vizibilitate orizontală de cel puțin 800 metri și a pistei de cel puțin 550 metri.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite