Gara din Arad. Pasarelă comparabilă cu a unei aerogări în urma modernizării vechii clădiri FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gara din Arad s-a schimbat total. În loc de pasajul subteran care arăta în ultima perioadă deplorabil, acum are o pasarelă supraterană pentru călători care face legătura între peroane şi clădirea istorică a gării. Pasarela Garii din Arad are lifturi, scări rulante, iar pe viitor va avea magazine şi alte tipuri de facilităţi pentru călători, de tipul celor existente în aerogări.

În perimetrul staţiei a fost construită o clădire pentru mentenanţă, care cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive şi magazii.

De asemenea, în Gara Arad au fost refăcute peroanele şi modernizat un centru de management al traficului feroviar. Totuşi, clădirea gării nu şi-a schimbat aspectul exterior, faţadele au fost recondiţionate şi menite să menţină înfăţişarea iniţială a clădirii.

Gara din Arad. Lucrările de modernizare au debutat în 2012

Toate aceste lucrări de modernizare au început în aprilie 2012, fiind parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) şi Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european. Gara Arad urma să fie inaugurată în iunie 2014, dar se mai lucrează, fiind executat 99,9 la sută din proiect. Zilele trecute, lucrările au fost recepţionate parţial, conform reprezentanţilor CFR.

Valoarea lucrărilor la infrastructura de pe tronsonul Frontieră (Curtici) – Arad – Km 614, în lungime de 41 kilometri (din care face parte şi Gara Arad), este de 1,38 miliarde de lei, din care aproximativ 700 milioane lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, în timp ce diferenţa este acoperită de bugetul de stat.
Lucările sunt efectuate de către asocierea de firme ALSTOM TRANSPORT S.A – Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H – Astaldi S.p.A – Euro Construct Trading’98 S.R.L – Dafora S.A.

Gara din Arad este un nod de cale ferată important, asigurând legături feroviare cu nord-vestul României spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul ţării spre Timişoara, Turnu Severin şi Serbia şi cu linii feroviare cu trafic local spre Nădlac, Brad, Sântana.

image

Din punct de vedere al complexităţii – număr de linii, număr de schimbătoare de cale, ramificaţii, instalaţii de semnalizare  – staţia Arad este printre cele mai mari din Estul Europei, având în exploatare o lungime desfăşurata de aproximativ 35 kilometri de linie de cale ferată şi 146 de schimbătoare de cale.

Gara din Arad. Scurt istoric

Clădirea actuală a gării este cea de a treia, construită în 1910 după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Gara a fost bombardată puternic în octombrie 1944 de către trupele germane şi a fost refăcută între anii 1950-1953.

image

Gara din Arad a fost construită în 1910 după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay FOTO arhivă

Lucrările la clădirea gării din Arad, unicat în peisajul arhitectural românesc, au început în anul 1905. Primul tren care a circulat în Arad a fost în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokokoshaza – Curtici - Arad. Între 1869 şi 1871 se construieşte calea ferată Arad - Timişoara în lungime de 55,6 km, linie deschisă în data de 6 aprilie 1871.

Vă mai recomandăm: FOTO Gara Arad, una din cele mai bine păstrate din România
 

Pensionarul ceferist care n-a mai plecat din gară. Bătrânul este un adevărat birou de informaţii pentru călători: „Nu pot să stau la televizor, îmi trebuie o activitate“

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite