Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a afirmat că Aradul are una dintre cele mai moderne gări din Europa
0
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a efectuat în cursul zilei, de joi, o vizită de lucru la Staţia CFR Arad, care a fost modernizată.
Ministrul a fost încântat de ceea ce a văzut şi a spus că Gara din Arad este mai presus de multe gări din Europa.
„Am văzut, astăzi, cu toţii o staţie modernă. Ea este parte dintr-un grup mai mare, care începe la Curtici şi care se termină în zona Radna. Clădirea a primit o nouă faţă, este un amestec fericit de tradiţional şi de modern, este un amestec fericit de utilitate pentru pasageri, dar şi o situaţie de confort şi de condiţii foarte bune de muncă pentru angajaţi şi toate acestea o recomandă ca fiind un proiect pilot care trebuie neapărat extins la nivelul întregii reţele din România“, a declarat Dan Costescu, ministrul Transporturilor. De asemenea, ministrul a declarat că această vizită a fost gândită ca o vizită de lucru şi nu ca o inaugurare, adică nu cu panglici.

„Trebuie să vedem aceste lucrări. Să vedem în ce stadiu sunt, iar dacă sunt probleme să le rezolvăm. Lucrarea nu va fi recepţionată până nu vom fi siguri că nu vom pune în pericol siguranţa oamenilor“, mai declarat ministrul.
Lucrările au făcut parte din cadrul proiectului privind reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră (Curtici) – Arad – km 614, în lungime de 41 km, care face parte din Coridorul IV Paneuropean.
La ora actuală anumite zone funcţionează, trenurile vin şi pleacă din gară, însă mai sunt lucruri de făcut. În momentul în care va fi deschis Coridorul IV, „ar trebui să facem 6-7 ore dintr-un capăt în altul al ţării, cu viteza normală, în condiţii normale de circulaţie“, a mai spun ministrul Dan Costescu.
Lucrarea a debutat pe 27 martie 2012, având un termen de finalizare de 36 de luni. Termenul iniţial, iunie 2014, a fost cu mult depăşit.
”Problemele care au generat aceste prelungiri au fost determinate de dispute CFR – antrepenor asupra fundaţiilor stâlpilor liniei de contact, detalii de execuţie ale pasarelei, modificări legislative în domeniul semnalizării trecerilor la nivel, cerinţele CFR privind instalaţia de semnalizare care au fost modificate succesiv ca urmare a implementării Proiectului Pilor ERTMS nivel 2 Bucureşti-Brazi (recepţionat în octombrie 2015)”, arată reprezentanţii CFR.
Valoarea investiţiei cu fonduri europene depăşeşte 334 de milioane de lei.
Vă mai recomandăm: Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, va inaugura la Arad cea mai modernă gară din Europa de Est
Aradul va avea cea mai modernă gară din Europa de Est









