Defecţiunile care apar la maşini în funcţie de vechime. Cele mai comune probleme pe care le au autoturismele second-hand
0
Maşinile pot suferi diverse defecţiuni survenite ca urmare a vechimii. RAR-ul din Germania a realizat o listă a celor mai comune probleme care apar după anumite intervale de timp.
Avantajele financiare obţinute la cumpărarea unei maşini la mâna a doua sunt evidente, însă ar trebui că decizia de cumpărare să fie luată nu doar în funcţie de preţul de achiziţie, ci şi în cunoştiinţă de cauza cu privire la problemele caracteristice vârstei autoturismului.
Un raport TUV (RAR-ul din Germania) reprezintă un ghid pentru clienţii care intenţionează achiziţionarea unui autoturism second hand. Chiar dacă a fost realizat în 2013, pe baza inspecţiilor efectuate la mai mult de 8 milioane de autoturisme, datele prezentate sunt valabile cu atât mai mult cu cât marea majoritate a maşinilor second hand importate în România provin de pe piaţă auto germană.
Conform raportului TUV, defecţiunile apărute la sistemul de iluminare sunt cele mai comune probleme ale unui autoturism la vârstă a două. Mai mult, cu cât maşina înaintează în vârstă, cu atât cresc mai mult şansele apariţiei unor astfel de defecţiuni. Experţii germani menţionează că sensibilitatea redusă la fluctuaţiile de tensiune ar fi principala cauza care generează arderea frecvenţa a becurilor clasice, însă o durata de viaţă mai mare o au farurile cu xenon.
Frecvenţa defecţiunilor în funcţia de vârsta unei maşini:

Se mai consideră că schimbarea unui bec ars ar trebui să fie o operaţiune facilă oricărui şofer, dar cu toate acestea constructorii auto au complicat foarte mult procedurile de înlocuire, mai ales la maşinile fabricate după anul 2006.
Tot pe baza raportului întocmit în urmă inspecţiilor tehnice se constată că alte repere problematice ar fi punţile, atât faţă cât şi spate. Cu toate acestea, riscul apariţiei unor astfel de defecţiuni este mai redus prin comparaţie cu problemele generate de sistemul de iluminare. În schimb se observă că după 7 ani de exploatare creşte foarte mult riscul unor defecţiuni la sistemul de evacuare, nu mai puţin de 7,3% din exemplarele rulate până la 11 ani şi analizate anul trecut prezentând o astfel de problemă.