Cum arată autostrada A10 Sebeş-Turda, lotul 1, cu o zi înainte de deschiderea circulaţiei. Se mai lucrează la parapeţi, semnalizare şi marcaje VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lotul I al Autostrăzii Sebeş-Turda se deschide, oficial, joi, 3 decembrie, la ora 16.30. La eveniment va fi prezent ministrul Lucian Bode şi premierul Ludovic Orban.

Lotul are 17 kilometri, dar deschiderea circulaţie rutiere se va face pe 14,8 kilometri, între nodul rutier Sebeş (legătura cu Drumul Naţional 1 şi A1 prin bretelele 5 şi 6), nodul rutier Alba Iulia Sud (complet) şi nodul rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 şi 3).

Circulaţia se va desfăşura pe două benzi pe fiecare cale, între km 0+000 şi km 14+800, unde traficul va fi deviat pe o singură bandă (pe pasajul peste calea ferată) pe o distanţă de 700 de metri (până la conexiunea cu DN1). La acest lot se lucrează de 6 ani.

Iniţial, ministrul Transporturilor anunţase finalizarea lotului până la sfârşitul anului, dar constructorul s-a mobilizat pentru a termina porţiunea de drum cu aproape o lună mai devreme şi cu doar câteva zile înainte de alegeri.

Miercuri, pe tronsonul 1 al A10 încă se lucrează intens la parapeţi, semnalizare şi marcaje, iar la sensul giratoriu din şoseaua de centură a Municipiului Alba Iulia, care face legătura cu breteaua de conectare la nodul rutier Alba Iulia Sud, încă nu este turnat ultimul strat de asfalt sau stratul de uzură, această operaţiune urmând să fie făcută în cursul zilei.

Imagine indisponibilă

Evenimentele care precedă inaugurarea acestui tronson vor începe joi, în jurul orei 13.00, în prezenţa premierului Ludovic Orban şi a ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Traficul rutier va fi deschis în jurul orei 16.30 – 17.00.

Circulaţia pe Autostrada A10, lotul 1 între Sebeş şi Alba Iulia se va deschide fără ca nodurile de la capete, cel de la Sebeş şi cel de la Alba Iulia Nord, să fie terminate complet. La Sebeş legătura cu DN1 şi implicit cu autostrada A1 se va face prin sensurile giratorii existente, prin intermediul bretelelor mici, 5 şi 6. Nodul rutier Alba Iulia Sud va fi finalizat complet şi se va putea circula normal până la Alba Iulia Nord, la km 14.8, unde drumul se va îngusta la o bandă pe sens, iar intrarea/ieşirea de pe autostradă pe această zonă se va face doar virând la dreapta.

Practic cineva care coboară la Alba Iulia Nord de pe autostradă şi vrea să ajungă la Alba Iulia, va trebui să facă dreapta spre Sântimbru, să se întoarcă la sensul giratoriu de lângă Astoria, pe breteaua pe care se circulă în prezent spre Alba Iulia. La fel, cei care vor să intre pe autostradă dinspre Turda vor trebui să intre în vechiul sens giratoriu de la Alba Iulia Nord şi să se întoarcă pe breteaua existentă pentru a vira dreapta spre autostradă.

Această porţiune din Autostrada Sebeş-Turda este extrem de importantă pentru traficul rutier din nord-vestul ţării pentru că face legătura între autostrada Sibiu – Deva şi Turda, pe direcţia Cluj-Napoca. În prezent, traficul se derulează prin Lancrăm, spre Alba Iulia, pe Drumul Naţional, provocând ambuteiaje majore. La ore de vârf, cei 12 kilometri pot fi străbătuţi chiar şi într-o oră, din cauza miilor de navetişti care lucrează la Sebeş, dar locuiesc la Alba Iulia, dar şi a celor care tranzitează zona. Tronsonul respectiv va ocoli Alba Iulia şi va scoate traficul la nordul oraşului

Imagine indisponibilă

Contractul pentru realizarea celor 17 km de autostradă, între Lancrăm (Sebeş) şi Pârâul Iovului a fost semnat în 2014, valoarea acestuia fiind de 541.73 mil lei (fără TVA). Constructorul Impresa Pizzarotti a început lucrările în 2 decembrie 2014 şi avea termen iniţial de finalizare anul 2016.

Cititi si:

Cum a afectat pandemia de gripă spaniolă Marea Unire de la 1 Decembrie 1918. Mărturii istorice inedite

A muncit în America, apoi a cumpărat satul copilăriei, pustiit, şi l-a transformat într-un mic paradis FOTO

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite