UPDATE Cardul de sănătate a fost blocat timp de o zi. Sistemul a fost repornit
0Cardul de sănătate a dat, din nou, eroare. De data aceasta, e vorba despre o defecţiune de sistem la certificarea semnăturii digitale. Problemele, care sunt în toate cabinetele medicale din ţară, i-au înfuriat pe medicii de familie dar şi pe medicii din spitale, care spun că aceste erori sunt inadmisibile şi au repercusiuni asupra actului medical.
UPDATE „Începând cu ora 10.15 (15.02.2016) platforma informatică PIAS este funcţională în parametrii proiectaţi”, se arată într-un anunţ al CNAS.
Doctorul Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS, a declarat, pentru digi24.ro, că sistemul va redeveni funcţional în aproximativ două ore. În tot acest timp, medicii de familie au anunţat că se vor reuni, începând cu ora 12.00, în faţa sediului CNAS, pentru a încerca să discute cu oficialii despre problemele pe care le întâmpină.
Potrivit preşedintelui CNAS, Vasile Ciurchea, sistemul de prescriere electronică funcţionează, pin-ul poate fi introdus, dar atunci când furnizorul de servicii trimite serviciul medical în platforma informatică - nefuncţionând semnatura digitală a cardului - serviciul rămâne în platformă, iar confirmarea se face în 72 de ore.
„Asiguraţii nu au de suferit, deoarece medicii pot elibera reţete şi trimiteri, de asemenea pot face consultaţii”, a declarat Ciurchea.
„Duminică a apărut o defecţiune la sistemul cardului şi anume la confirmarea serviciului. Începând de astăzi, ora 10,00, sistemul este online, funcţionează. Aceste probleme apar pentru că este un sistem mamut, un sistem foarte mare şi sunt defecţiuni inerente care apar în orice sistem informatic. Contractul de mentenanţă în acest moment nu există, a expirat pe 15 decembrie. Anul trecut în august am organizat o licitaţie pentru această mentenanţă, nu s-a prezentat nimeni”, a completat şeful CNAS.
„Am reluat toată procedura, am revizuit caietele de sarcini şi acum sunt pe circuit. (...) Nici nouă nu ne convine această situaţie, dar facem tot ce putem pentru a o remedia. Pentru perioada când nu funcţionează sistemul există varianta programului de 72 de ore când trebuie ridicate în aplicaţie serviciile şi sigur că vor fi decontate", a spus Ciurchea, preşedintele CNAS, cu ocazia unei conferinţe de presă de la Institutul Clinic Fundeni, citat de Agerpres.
Referindu-se la medicii de familie, el a spus că aceştia nu pot refuza un serviciu medical din cauză că nu funcţionează sistemul. Există varianta offline. Trebuie să acorzi aceste servicii. Nu înţeleg de ce pacientul trebuie să aştepte la coadă până când sistemul funcţionează dacă există această variantă offline. Dacă nu ar fi existat, atunci da, s-ar fi justificat, altfel nu. Dacă nu acordă (n.r. medicii de familie servicii) o să luăm măsurile conform contractului. În contract ambele părţi au şi datorii şi drepturi, mergând de la avertisment până la reziliere, în funcţie de gravitate”, a completat medicul.