Românii, în goană nebună după cadouri pe TikTok. Ce spun psihologii despre acest fenomen

0
Publicat:

Aplicaţia TikTok a pus stăpânire pe internauţii din România. Acest lucru o demonstrează şi numărul mare de utilizatori cu vârsta de peste 18 ani, care prezintă creşteri uriaşe de la un an la altul.

Tik Tok SURSĂ Arhiva Adevărul
Tik Tok SURSĂ Arhiva Adevărul

Pentru acest fenomen, psihologii au şi câteva explicaţii destul de clare, ce ne fac să înţelegem de ce o mare parte a creatorilor de conţinut s-a mutat pe celebra platformă de socializare.

Peste şapte milioane de români, pe TikTok

Un raport publicat de datareportal.com, în luna februarie a anului 2023, ne arată că TikTok a ajuns la 7.58 milioane de utilizatori, cu vârsta de peste 18, în România. Conform datelor oferite de compania ByteDance, de la începutul anului 2022, până în 2023, creşterea a fost de 1.2 milioane de utilizatori.

Astfel, aceste statistici demonstrează că foarte mulţi dintre creatorii de conţinut din România au ales să îşi mute activitatea, cel puţin parţial, pe Tik Tok. Conform psihologilor, acest lucru se întâmplă şi datorită impresiei false că, pe Tik Tok, oricine poate câştiga sume importante de bani în perioade scurte de timp.

,,Tik Tok-ul este, din ce înţelegem, mult mai uşor de monetizat faţă de alte reţele de socializare. Practic, pe această aplicaţie, totul depinde de donaţiile oamenilor care te urmăresc. Astfel, foarte mulţi internauţi pătrund în această lume cu gândul de a obţine venituri suplimentare, destul de consistente, într-o perioadă scurtă de timp. Vorbim despre o falsă impresie, deoarece sunt puţini cei care reuşesc să trăiască din generarea de conţinut în mediul online. Dar, această impresie, a îmbogăţirii peste noapte, atrage tot mai mulţi adepţi şi foarte mulţi români au ajuns să îşi contorizeze succesul în funcţie de numărul de urmăritori şi de numărul de aprecieri din mediul online", a precizat Andreea Coman, psiholog clinician.

,,Acest lucru deformează caractere"

Goana după cadouri s-a mutat, de câţiva ani, din magazine pe TikTok. Astfel, toţi utilizatorii îşi doresc să primească, de la urmăritori, cele mai scumpe şi impresionante cadouri virtuale, ce pot fi monetizate foarte uşor. Cu toate acestea, mai spun psihologii, aceste lucru este extrem de dăunător şi poate deforma caracterele tinerilor.

,,Este păcat că oamenii au început să creadă că banii se pot câştiga foarte uşor, fără efort şi fără muncă. Există anumiţi utilizatori care câştigă bani, din donaţii, pentru că au un conţinut în care se umilesc, fac tot felul de provocări pentru a-i amuza pe urmăritori. Aceste persoane devin modele pentru tineri, pentru copii. Foarte mulţi dintre utilizatori, vrem sau nu să recunoaştem, sunt minori. Astfel, aceştia pot prelua foarte uşor modelul acestor aşa zişi influenceri şi ajung să nu mai înveţe, să nu mai pună accentul pe educaţie, pe pasiunile pe care le au şi pe muncă, visând că se vor îmbogăţi pe TikTok", a adăugat psihologul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite