Reţelele internaţionale au mizat pe provincie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zece unităţi de cazare au fost inaugurate în tot atâtea mari oraşe, în 2008. Ultimul an a fost printre cei mai dinamici pentru piaţa hotelieră autohtonă. Fără excepţie, proiectele anunţate pentru 2008 au fost integral lansate.

Nu mai puţin de 14 facilităţi de cazare clasificate cu 3, 4 şi 5 stele au fost inaugurate pe parcursul ultimelor 12 luni pe piaţa românească de profil.

Brandurile deja consacrate în Capitală au ales anul trecut să îşi extindă activitatea în provincie, unde au lansat 10 unităţi de cazare.

Ramada, Best Western, Golden Tulip şi Continental au deschis fiecare între două şi trei facilităţi de cazare în marile oraşe. Niciun oraş de provincie nu a reuşit să atragă mai mult de un hotel. Astfel, lanţul Ramada a afiliat în 2008 trei unităţi din provincie, la Iaşi, Cluj- Napoca şi Braşov.

Tot de trei inaugurări a avut parte şi brandul Best Western, după ce a afiliat hotelurile din Baia Mare, Hunedoara şi Zalău deţinute de compania SIF Banat. În prezent, brandul deţine în România cu 11 unităţi.

Reţeaua Golden Tulip a afiliat anul trecut două unităţi în afara Bucureştiului, una la Sibiu şi cea de-a doua pe litoral, în staţiunea Mamaia. Lanţul hotelier este prezent în patru oraşe româneşti, unde operează şase unităţi. Patru dintre acestea sunt deschise în Capitală.

Trei unităţi noi în Capitală

În Capitală, activitatea investitorilor de pe piaţa de profil a însemnat trei inaugurări de proiecte noi şi deschiderea la capacitate maximă a hotelului fraţilor Negoiţă, Rin Grand Hotel, care are în prezent 1.500 de camere destinate cazării. Cea mai aşteptată deschidere de anul trecut a fost cea a hotelului de cinci stele Radisson SAS, care a adus un aport de 424 de camere pe piaţa bucureşteană de lux.

Alte 300 de camere, de patru stele, au fost puse pe piaţă prin inaugurarea hotelului Ramada Plaza, din zona Poligrafiei. Şi lanţul Continental a bifat o inaugurare pe piaţa bucureşteană, prin unitatea low-cost Hello. Hotelul dispune de 150 de camere.

Cea mai aşteptată lansare de anul acesta este Grand Hotel de Boulevard, unul dintre monumentele istorice ale Capitalei, renovat de compania Niro.

Unitatea va fi clasificată la patru stele şi va dispune de 18 apartamente de lux şi  48 de camere duble şi single. Investiţia necesară va depăşi 8,5 milioane de euro.

300.ooo de locuri de cazare

În prezent, capacitatea de cazare de pe piaţa hotelieră autohtonă este de aproape 300.000 de locuri. Faţă de luna decembrie a anului 2007, aceasta a crescut cu numai 3,6%, potrivit  Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.

Cei mai mari jucători români de pe piaţa hotelieră locală sunt oamenii de afaceri George Copos, care deţine în Capitală hotelurile de cinci stele Athenee Palace Hilton şi Crowne Plaza, şi Puiu Popoviciu, care se află în spatele unităţii de cinci stele Howard Johnson şi a celui mai mare complex Ramada din Europa.

Un actor important pe piaţa de profil este şi Radu Enache. Acesta controlează grupul hotelier Continental.

Low-costul, noua strategie

Cererea pentru hotelurile ieftine destinate turismului de leisure corelată cu aglomerarea segmentului de patru şi cinci stele i-a convins pe jucătorii din domeniu să intre şi pe segmentul buget. Anul trecut, compania hotelieră Continental Hotels şi-a anunţat intenţia de a dezvolta un lanţ de 10 unităţi de cazare pe segmentul low-cost sub brandul Hello. Prima unitate din reţea a fost deja inaugurată în Capitală, în zona Gării de Nord.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite