Profilul solicitat angajatului român în 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de arhivă
Imagine de arhivă

În cea mai mare criză de forţă de muncă prin care trece România, angajatul român trebuie să ştie că, atunci când se află faţă în faţă cu potenţialul angajator, trebuie să demonstreze că deţine experienţă, că este interesat de programele de formare şi că este orientat spre rezultate.

Experienţă, interes pentru programele de dezvoltare profesională şi rezultate. Asta aşteaptă angajatorii de la angajatul ideal în anul 2019. Cel puţin aşa arată un clasament conturat de specialiştii din domeniul resurselor umane. 

În contextul crizei de muncă tot mai acute, astfel de candidaţi sunt din ce în ce mai dificil de găsit, iar companiile sunt nevoite să facă eforturi susţinute pentru a-i găsi, dar mai ales pentru a-i menţine. 

Dacă, în anii trecuţi, angajatorii români nu puneau atât de mult preţ pe experienţă şi erau dispuşi să aducă în companii oameni aflaţi la început de drum, în care să facă investiţii masive, în 2019 vor pune preţ pe experienţa dobândită de viitorii angajaţi. Tot mai mulţi angajatori descoperă că impactul experienţei asupra unui loc de muncă este major.

„Experienţa e cel mai facil predictor al unei performanţe. Dacă angajatul are experienţă în domeniul respectiv, asta presupune automat că o să înţeleagă mai repede şi o să înceapă să livreze rezultate mai repede. Plus că poţi să ştii nivelul de performanţă pe care l-a avut angajatul până în acel moment. Experienţa e foarte utilă şi se caută foarte mult. În condiţiile actuale, în care se găsesc atât de greu angajaţi potriviţi pentru că toată lumea face angajări, pentru că oamenii sunt mai atenţi când îşi schimbă locul de muncă, se uită la destul de mulţi factori şi iau deciziile în cunoştinţă de cauză, se schimbă tendinţele în piaţa muncii”, a explicat, pentru „Adevărul”, Oana Datki, specialist în resurse umane. 

Angajatorii se uită şi la potenţial

Prin urmare, angajatorii trebuie să se concentreze pe dezvoltarea culturii organizaţionale, dar şi să îi ofere viitorului angajat oportunităţi de dezvoltare, recunoaşterea meritelor şi relaţii de muncă armonioase. În ceea ce priveşte interesul viitorului angajat pentru programele de formare, recrutorii afirmă că spre deosebire de anii trecuţi, pe locul doi în topul cerinţelor tronează chiar interesul arătat de candidat pentru învăţarea continuă. Asta în condiţiile în care angajaţii vor fi nevoiţi să înveţe tot mai mult la locul de muncă odată cu dezvoltarea noilor tehnologii. 

„Cumva, de voie de nevoie, angajatorii se uită şi la potenţial, pentru că sunt anumite lucruri care se pot învăţa repede în cazul în care omul respectiv are competenţele, dorinţa şi deschiderea necesare. Există interes pentru programele de formare şi din partea angajaţilor. Asta pentru că, în afară de bani şi de atmosferă, o modalitate prin care poţi menţine trează atenţia unui angajat este prin dezvoltare. Şi aici nu mă refer neapărat la cursuri care să aibă legătură directă cu locul de muncă, ci să ţină de dezvoltarea personală şi să îl ajute în relaţionarea cu ceilalţi”, a completat Oana Datki, care punctează că programele de formare continuă îi pot motiva pe angajaţi. 

Rezultatele angajatului, esenţiale

Rezultatele obţinute de angajat la locul de muncă vor fi esenţiale atunci când CV-ul lor ajunge pe mâna specialistului în recrutare. Tot mai multe organizaţii intenţionează să angajeze oameni performanţi, arată studiile. 

„Pur şi simplu, contează rezultatul. Din punct de vedere al stadiului actual al mediului de business, după criză, toată lumea s-a uitat la costuri, s-a uitat la eficienţă şi la controlul costurilor. Totul este pe cifre, pe rezultate. Aşa va fi şi în 2019”, conchide Oana Datki.

Performanţa candidaţilor poate fi dată şi de alţi factori, cum ar fi diversitatea şi munca în echipă. Spre exemplu, echipele formate din persoane care au formare diferită poate fi de mare folos nu doar pentru companie, ci şi pentru angajaţii membri din echipă. „Pe viitor, locurile de muncă vor fi tot mai orientate şi specifice pentru angajaţi, care au de unde alege. Prin urmare, companiile trebuie să vină în întâmpinarea celor pe care şi-i doresc în echipă”, notează specialiştii în recrutare. 

Cea mai gravă criză de forţă de muncă

În acest moment, România trece prin cea mai gravă criză a forţei de muncă din istoria recentă. Firmele şi-ar dori să se extindă, dar nu găsesc oameni potriviţi pentru posturile pe care le scot la concurs. De departe, lipsesc muncitorii calificaţi. La criza masivă au dus, potrivit experţilor, scăderea natalităţii, ieşirea la pensie şi exodul românilor în străinătate.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite