Ovăz anticolesterol
0Un studiu american a demonstrat că fulgii de ovăz sunt benefici pentru controlul nivelului colesterolului din sânge. Rezultatatele studiului dr. Brenda Davy, de la Universitatea Fort Collins din
Un studiu american a demonstrat că fulgii de ovăz sunt benefici pentru controlul nivelului colesterolului din sânge. Rezultatatele studiului dr. Brenda Davy, de la Universitatea Fort Collins din Colorado, au arătat că ovăzul contribuie în mare măsură la scăderea colesterolului "rău" din sânge (LDL), spre deosebire de fulgii de grâu, care nu au niciun efect asupra modificării colesterolului sangvin.
La fel ca toate cerealele, ovăzul este bogat în glucide, dar are mai multe fibre, care sunt mai solubile decât cele din grâu şi duc la o scădere a absorbţiei grăsimilor (deci şi a colesterolului) din intestin.























































