Guvernul a adoptat un proiect de lege privind arhivarea electronică de către instituțiile administrației publice

0
Publicat:

Guvernul a adoptat, vineri, un proiect de lege care are vedere eficientizarea activității autorităților și instituțiile administrației publice în domeniul arhivistic și integrarea practicii arhivistice românești în cadrul general al practicii din UE.

FOTO: GOV
FOTO: GOV

Prin proiectul de lege se stabilește clar cine are sarcina de a arhiva documentele electronice, mai exact creatorul ori deținătorul documentelor, potrivit unui comunicat al Guvernului.

Totodată, proiectul de lege reglementează faptul că autoritățile/instituțiile publice vor putea realiza arhivarea electronică a documentelor fără a mai parcurge proceduri de acreditare/notificare specifice unor operatori economici care desfășoară operațiuni în scop comercial.

De asemenea, se definesc noțiunile de „arhivă electronică”, „arhivare electronică”, „depozit de arhivă electronică” și „document electronic”, se stabilesc unele obligații în sarcina creatorilor și deținătorilor de documente electronice.

În plus, se reglementează modalitatea de arhivare a documentelor electronice clasificate, respectiv prin sisteme informatice și de comunicații securizate și acreditate corespunzător nivelului de clasificare a informațiilor conținute, conform legislației în domeniul protecției informațiilor clasificate, potrivit Guvernului.

Executivul arată că proiectul de lege prevede și ca Directorul Arhivelor Naționale să stabilească procedurile specifice privind organizarea și desfășurarea activității arhivistice a documentelor electronice în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite