1980: o aeronavă românească a amerizat în Atlantic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tragedia aviatică de la Smolensk readuce în memorie un eveniment similar, în care a fost implicat un avion românesc. În 1980, pilotul Paul Mitu a reuşit să amerizeze în Atlantic cu un aparat Tupolev-154, similar aeronavei prezidenţiale poloneze.

Avionul, aparţinând companiei Tarom, trebuia să aterizeze pe aeroportul din Nouadhibou, de pe coastele Mauritaniei.

La bord se aflau 180 de marinari care lucrau pe pescadoarele româneşti din Oceanul Atlantic. Din cauza defectării echipamentului de dirijare ILS (Instrument Landing System), echipajul a ratat aterizarea pe pistă. Pilotul a fost forţat astfel să amerizeze în Atlantic.  Impactul cu apa a fost devastator, aeronava rupându-se în două.

În mod miraculos, în urma accidentului, au fost răniţi doar doi membri ai echipajului. Salvatorii au găsit pe unul dintre scaunele din spate ale avionului un pasager mort.

Ancheta a arătat însă că, de fapt, acesta murise de inimă înainte de impact. Pilotul Paul Mitu nu numai că nu a fost felicitat pentru că a salvat vieţile pasagerilor, dar la întoarcerea în ţară a fost anchetat de Securitate şi i s-a interzis să mai zboare.

Ancheta a stabilit că aeronava s-a prăbuşit din cauze tehnice, iar  Tarom a încasat 36 de milioane de dolari de la societatea la care era asigurat avionul.

În ultimii ani câteva zeci de accidente cu victime în care au fost implicate avioane Tupolev Tu-154 au cutremurat lumea. 168 de oameni  au murit anul trecut, în iulie, în urma prăbuşirii unui aparat de acest tip.

Numărul accidentelor în care sunt implicate Tu-154 este de câteva ori mai mare decât cel în care sunt implicate aparate Boeing.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite