Studiu OECD: Elevii care folosesc mult calculatorul la şcoală nu au neapărat rezultate mai bune

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Arhiva Adevărul
FOTO: Arhiva Adevărul

Elevii care învaţă în clase digitalizate, după manuale digitale, cu ajutorul calculatorului, nu vor avea neapărat note mai mari la şcoală, arată un studiu al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), care organizează şi celebrele teste PISA de competenţe. Pe primul loc la competenţe digitale sunt elevii din Singapore.

Şcolile dotate cu instrumente digitale nu garantează o performanţă mai bună a elevilor la clasă, potrivit unui studiu publicat marţi de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), realizat pe elevi de 15 ani, din date culese în anul 2012 în cadrul Programului pentru evaluarea internaţională a abilităţilor elevilor.

În ciuda prezenţei noilor tehnologii în viaţa de zi cu zi, acestea nu sunt încă utilizate pe scară largă în domeniul educaţiei, mai arată studiul OECD, iar atunci când manualele digitale şi calculatoarele sunt utilizate efectiv în sala de clasă, "impactul acestora asupra performanţei elevilor este combinat, în cel mai bun caz".

"Adevărata contribuţie pe care o aduce tehnologia în educaţie nu o putem înţelege încă pe deplin, dar atâta timp cât calculatoarele şi internetul joacă un rol important în viaţa noastră de zi cu zi atât în plan personal cât şi în plan profesional, elevii care nu dobândesc aptitudini IT vor ajunge să fie deconectaţi de lumea în care trăim, de realităţile economice, sociale şi culturale", a spus Andreas Schleicher, expert în educaţie al OECD.

Rezultatele pe ţări: Singapore, pe primul loc

Cei mai performanţi în înţelegerea textelor digitale sunt elevii din Singapore, China (Shanghai), Coreea de Sud, Japonia, Canada, Hong Kong.

Şi elevii francezi lucrează bine pe computer (între locurile 10 şi 14) şi pe suport de hârtie (între locurile 12 şi 16) şi în special băieţii. În cazul României, studiul nu prezintă datele complete, însă arată că şcolile româneşti au câte un calculator pentru fiecare 4,6 elevi.

Printre cele mai slabe rezultate sunt cele ale elevilor spanioli, care sunt situate sub media ţărilor dezvoltate, chiar dacă ei petrec cu 30 de minute pe zi mai mult folosind intrumente digitale pentru învăţare.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite