Oportunităţile din sistemul de învăţământ – prezent şi viitor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
ty

Specialiştii prezenţi la evenimentul „Inovaţie în educaţie: Învăţământul în era digitală” vor analiza perspectivele învăţământului românesc.

Ne apropiem cu paşi repezi de începutul unui nou an şcolar, iar unităţile de învăţământ plănuiesc să-şi reia activitatea în sistem hibrid sau poate chiar din sălile de curs. În acest context, este de înţeles faptul că profesorii, elevii şi studenţii au nevoie de infrastructuri digitale noi, integrate, care să le asigure accesul la instrumente digitale unificate, sigure şi uşor de utilizat şi care să le permită să se adapteze rapid schimbărilor şi să răspundă provocărilor.

Această necesitate a sistemului educaţional din România este accentuată şi de faptul că tehnologia este unul dintre pilonii economiei globale, iar job-urile viitorului vor necesita competenţe digitale pe care mulţi dintre elevii şi studenţii de astăzi nu şi le-au însuşit încă. 

Experienţa anului trecut ne-a arătat că fără un sistem inovativ (care să faciliteze colaborarea între elevi/studenţi şi comunicarea eficientă dintre ei şi profesori, precum şi stocarea şi accesul rapid la toate materialele didactice şi documentele necesare), învăţământul de la distanţă sau pe model hibrid nu poate fi efficient, lasă loc sincopelor în activitatea didactică şi afectează, în cele din urmă, viitorul elevilor.

Din acest punct de vedere, şcolile şi universităţile care începuseră procesul de transformare digitală înainte de pandemie pot fi considerate exemple de urmat. Din dorinţa de a se alinia sistemelor educaţionale din ţările dezvoltate, pentru a putea răspunde cerinţelor studenţilor sau pentru a-şi eficientiza procesele instituţionale, unele unităţi de învăţământ din România au apelat la digitalizare încă de acum câţiva ani, automatizând procese precum depunerea lucrărilor, emiterea certificatelor academice, sistemele de asistenţă financiară şi documentare sau transmiterea feedback-ului profesorilor. Astfel, acestea s-au adaptat mai uşor restricţiilor impuse de pandemie, având o tranziţie mai lină către mediul online.

În plus, un studiu realizat recent de YouGov, la iniţiativa Microsoft, arată că 71% dintre cele 750 de cadre didactice intervievate (care predau în şcoli şi licee) sunt de părere că tehnologia i-a ajutat să îşi sporească nivelul de pregătire profesională şi să îşi îmbunătăţească metodele de predare.

Educaţia este unul dintre domeniile asupra căruia Microsoft şi-a îndreptat atenţia de-a lungul timpului şi s-a implicat în proiecte prin care a contribuit la digitalizarea şi, implicit, la dezvoltarea sistemului de învăţământ din România. În prezent, compania pune la dispoziţia studenţilor, elevilor şi profesorilor instrumente digitale eficiente care să le faciliteze acestora accesul rapid la tot ceea ce au nevoie, înlesnind procesul de predare şi învăţare.

De asemenea, prin produsele şi soluţiile pe care le dezvoltă, Microsoft asigură şi implementarea politicilor de securitate şi managementul central al dispozitivelor utilizate de o unitate de învăţământ, ceea ce duce la eficientizarea proceselor instituţionale.

Cu scopul de a analiza în detaliu perspectivele asupra viitorului sistemului de învăţământ, şi oportunităţile pe care le avem în faţă, Microsoft România organizează pe data de 16 septembrie evenimentul „Inovaţie în educaţie: Învăţământul în era digitală”. Printre invitaţi se vor număra rectori şi reprezentanţi ai unor universităţi şi colegii de renume din România, precum Universitatea Babeş-Bolyai, Universitatea Politehnică din Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, UMFST Târgu-Mureş, Colegiul Naţional Brukenthal din Sibiu şi Colegiul Naţional Emanuil Gojdu din Oradea. De asemenea vor fi prezenţi şi reprezentanţi ai Fundaţiei EOS România, dar şi parteneri ai Microsoft România care sprijină instituţiile de învăţământ să se adapteze erei digitale, precum UiPath, Modex, Net Brinel şi DRUID.   

Experţii în domeniu vor aborda diferite teme, de la procesul de transformare digitală a instituţiilor de învăţământ (accelerat de circumstanţele impuse de pandemie), la soluţii şi tehnologii pentru o adaptare rapidă la învăţământul online sau hibrid. Specialiştii vor pune accent şi pe nevoia tot mai accentuată de soluţii pentru dezvoltarea de noi competenţe digitale, atât în rândul elevilor şi studenţilor, cât şi al cadrelor didactice, cu scopul de a contura un sistem educaţional rezilient şi integrat.

Vor fi prezentate şi studii de caz ale unor instituţii de învăţământ care au transformat provocările aduse de pandemie în oportunităţi şi care pot fi considerate, aşadar, modele de bune practici, cu atât mai mult cu cât un sistem de învăţământ digitalizat presupune integrare, conectivitate, securitate şi transparenţă.

Evenimentul va avea loc în limba română, în mediul virtual (pe platforma Microsoft Teams) şi se adresează în special factorilor de decizie din învăţământul universitar şi pre-universitar. Agenda completă a evenimentului este disponibilă aici

Articol susţinut de Microsoft.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite