Noile standarde pentru predarea online în universităţi: camere video deschise pe toată durata cursurilor, ponderi maxime de 50-65%
0Agenţia de asigurare a calităţii în învăţământul superior (ARACIS) a publicat standardele pentru predarea online în universităţi, dar şi ponderile pentru online în fiecare domeniu şi pentru fiecare tip de activitate didactică. Astfel activităţile online sincron în universităţi vor avea ponderile maxime de 60% la licenţă, 60% la masterat şi 65% la doctorat, pentru învăţare-predare.
ARACIS a adoptat aceste standarde, vineri, 5 august, conform Edupedu.ro.
Octavian Mădălin Bunoiu, preşedintele instituţiei, afirma la acel moment că acest set de standarde urma să fie publicat oficial şi comunicat instituţiilor interesate în următoarele zile.
Ce spun „standardele de calitate cu privire la modul de desfăşurare a activităţilor de predare, învăţare, cercetare, aplicaţii practice şi evaluare1, la forma de învăţământ cu frecvenţă, prin utilizarea unor resurse electronice, informatice şi de comunicaţii sincrone specifice“ .
„Proiectarea, dezvoltarea şi implementarea activităţilor au în vedere respectarea principiilor învăţării şi predării centrate pe student şi dezvoltarea de resurse, metode şi medii de învăţare inovative, valorificând instrumente bazate pe tehnologiile informaţionale”, se arată în document.
Conform preşedintelui instituţiei ARACIS, „studenţii beneficiază de resurse de învăţare în format digital interactiv, disponibile pe o platformă informatică securizată, dar şi de asistenţă suplimentară din partea cadrelor didactice, în afara spaţiului universitar, elemente ce contribuie semnificativ la facilitarea parcursului academic al acestora şi, totodată, la creşterea participării în învăţământul terţiar. În vederea valorificării oportunităţilor furnizate de resursele şi platformele informatice, studenţii au la dispoziţie instrucţiuni clare, detaliat etapizate şi uşor de accesat, prezentate sub forma unui ghid”.
Potrivit standardelor, „orarul activităţilor de învăţare, predare, aplicative şi de cercetare, precum şi cel al evaluărilor trebuie să fie disponibil inclusiv pe platforma informatică utilizată de instituţia de învăţământ, şi întocmit astfel încât să permită desfăşurarea succesivă a activităţilor sincrone „faţă în faţă” atât în spaţiul universitar, cât şi în afara acestui spaţiu, în format online (…).”
„Pe toată durata desfăşurării online a activităţilor didactice, atât cadrele didactice, cât şi studenţii vor păstra camerele video deschise, în scopul facilitării comunicării”, potrivit standardelor ARACIS.