Ministrul Educaţiei: Reevaluăm manualele şi programele şcolare pentru a le simplifica, renunţăm la tot ce este redundant

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Educaţiei, Pavel Năstase, a anunţat, marţi, că a început un proces de reevaluare a manualelor şi a programele şcolare pentru a le simplificata şi renunţa la toate „lucrurile redundante” care încarcă materia de studiu.

„Se analizează, nu este tocmai foarte simplu de realizat. Ea (Legea manualelor, n.r.) vizează nu numai partea de producere a manualelor, ci şi structura manualelor, care pleacă de la programele cadru, mai departe, programele şcolare şi ultima fază care înseamnă manualul şcolar. Aţi văzut că toată lumea doreşte ca aceste manuale să fie simplificate şi spuneam, chiar mai înainte, că suntem într-un proces de reevaluare a manualelor şi de simplificare a acestora. Vrem să simplifică manualele în sensul bun al cuvântului, nu vrem să renunţăm la conţinutul din manuale, dar vrem să renunţăm la toate lucrurile redundante, care încarcă foarte mult aceste manuale”, a spus ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, la un eveniment organizat cu ocazia Zilei Tineretului.

Ministrul Educaţiei a precizat că, pentru manualele de clasa a cincea, se aşteaptă ofertele din partea editurilor, licitaţia fiind anunţată şi pe site.

Pavel Năstase a mai spus că Ministerul Educaţiei a desfăşurat, în colaborare cu UNICEF, în judeţului Bacău, un proiect privind combaterea abandonului şcolar, care ar putea fi dezvoltat la nivel naţional.

„În cadrul Ministerului avem, spre exemplu,un proiect organizat împreună cu UNICEF, în judeţul Bacău, care a dat rezultate foarte bune şi pe care îl vom extinde, vom încerca chiar la nivel naţional să extindem aceste bune practici. Este foarte greu, pentru că fiecare copil care abandonează şcoala este un caz aparte, care are factori de influenţă. Unii se aseamănă cu ceilalţi, dar foarte multe lucruri, dacă vreţi, putem să vorbim pe orizontală de nişte factori care se repetă, dar din punct de vedere uman, din punct de vedere psihologic, fiecare copil care abandonează şcoala este un caz special şi trebuie tratat în mod special. Lucrul acesta s-a întâmplat în proiectul despre care vorbeam mai înainte şi încercăm să învăţăm, chiar mâine vom avea o discuţie cu UNICEF pe această temă”, a adăugat ministrul Educaţiei.

Secretarul de stat în Ministerul Muncii Adrian Dobre a precizat, într-o intervenţie în cadrul evenimentului, că reprezintă o problemă faptul că tinerii care deţin o diplomă de formare profesională nu pot începe lucrul imediat ce au obţinut-o.

„Nu cred că problema este faptul că merge cu o diplomă de formare profesională şi pleacă cu ea în afară şi este recunoscută, pentru că, până la urmă, competenţele lui sunt cele care sunt recunoscute în afară. Problema este că trece printr-un curs de formare profesională şi nu poate imediat, după finalizarea acestui curs, să se aşeze la o masă şi să producă în mod efectiv valoare. Cred că asta este problema, nu că merge cu o diplomă în afară”, a spus secretarul de stat. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite