EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 75% din elevi au luat note peste 5 înainte de contestaţii. Ce spun profesorii?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sâmbătă, 29 iunie, au fost afişate în centrele de examinare rezultatele Evaluării Naţionale 2013. În aceeaşi zi, până la ora 22:00 au fost primite contestaţiile, urmând ca rezultatele finale să fie anunţate miercuri, 3 iulie.

Statistica de dinainte de contestaţii arată destul de roz anul acesta: aproape 76% dintre elevi au obţinut note peste 5, judeţul Brăila fiind lider cu un procent de 89,8%. Vă reamintim că în 2012 procentul elevilor cu note de peste 5 a fost de 66,1%, scrie admitereliceu.ro.

Este interesant de observat faptul că cele mai multe note de peste 5 au fost înregistrate în intervalul 9 - 9,99, ceea ce sugerează că va urma o admitere la liceu destul de strânsă pentru cei care vizează liceele de top din ţară. Cele mai multe note de 10 curat au fost obţinute în Bucureşti – 87.

Pe discipline statistica arată o promovabilitate mai mare la limba română (82,3%), faţă de matematică (71,6%). Intervalele cu cele mai mari note peste 5 diferă pentru cele două materii: la română este 8 - 8,99, pe când la matematică e cel superior de 9 – 9,99. În timp ce la română s-au obţinut în Bucureşti 160 de note de 10, la matematică au reuşit această performanţă, în acelaşi oraş, 1286 de elevi.

Anul acesta nu au mai existat controverse privind claritatea subiectelor date, atenţia îndreptându-se către nivelul lor. Vizibil mai uşoare decât cele de la simulare, foarte multe cadre didactice au afirmat că sunt anormal de simple pentru evaluarea unor elevi care încheie ciclul gimnazial. Problema imediată care se poate reliefa în cazul unei Evaluări Naţionale cu un nivel de dificultate prea scăzut este repartizarea computerizată, la liceele de top. Aceasta nu va fi făcută după o imagine corectă a nivelului de pregătire al elevului. Pe termen lung problema este mai profundă şi ţine de o scădere a calităţii pregătirii elevilor, atât în gimnaziu, cât şi în liceu.

În urma unor sondaje desfăşurate pe Didactic.ro, s-a putut reliefa faptul că majoritatea profesorilor cred că ambele subiecte au fost mai uşoare, comparativ cu cele de anul trecut. În cazul celor la limba şi literatura română, 68,4% dintre respondenţi le consideră mai simple, 28,2% cred că au avut un nivel de dificultate similar şi 3,2% susţin că ar fi fost mai grele. La proba de matematică situaţia e şi mai clară: 89% dintre respondenţi spun că subiectele au fost mai uşoare decât cele de anul trecut, 9% similare şi 2% mai grele.

Care este feedback-ul profesorilor din comunităţile noastre?

Iată o serie dintre cele mai pertinente comentarii pe care profesorii din comunităţile noastre educaţionale le-au lăsat, legate de Evaluarea Naţională 2013:

  •  “După cum arată subiectele, ne putem aştepta la rezultate foarte bune. Dar fiecare elev, ca de altfel orice individ se comportă diferit în momentele cheie al vieţii sale, ca de exemplu în faţa unui examen. (…) Vor fi elevi care vor obţine rezultate superioare, precum şi elevi care de emoţii au greş
  • “Elevii emotivi compensează, de regulă, prin studiu aprofundat. Structura acestei evaluări nu le-a dat posibilitatea lor şi celor care au studiat pentru performanţă - ce cuvânt deranjant în zilele noastre! - să se evidenţieze . Ar mai fi câteva lucruri de spus, dar simt că nu merită efortul...”
  • “Unul dintre paradoxurile sistemului în care lucrăm este că a promovat elitismul şi a creat valori într-o societate egalitaristă, dar promovează un învăţământ ‘de masă’ într-o societate concurenţială...”
  • “Am dat unui absolvent de clasa a IV-a să rezolve subiectele de la matematică. Am corectat conform baremelor afişate şi nota a fost 4,50. Oare cei care nu au reuşit să obţină nici măcar nota 4 cum au ajuns în clasa a VIII-a?”
  • “În aceste condiţii se va intra la liceu cu medii mari/foarte mari şi, peste 4 ani, dacă elevii nu vor promova examenul de bacalaureat, vor răspunde prefesorii de liceu (care nu vor putea recupera şi materia din gimnaziu).”
  • “La cât au fost de uşoare subiectele (unele pentru clasele I-IV sau pentru corigenţă) nu e de mirare că promovabilitatea e ridicată. De fapt ar fi trebuit să fie 100%. E totuşi îngrijorător că 25% nu au scos nici măcar un 5, deşi au fost exerciţii de tipul ‘Aşa-i că 1+1=2?’.“

Încheiem acest articol cu părerea unuia dintre elevii care au susţinut anul acesta Evaluarea Naţională:

“Şi eu am susţinut cele două examene zilele acestea şi sinceră să fiu… mi-aş fi dorit să fie mai greu, mai ales la matematică. Cu astfel de subiecte, până şi ultimul elev din clasa ar putea să obţină 7 sau 8 lejer, chiar dacă presupun că numarul celor care vor pica va fi totuşi considerabil… E păcat pentru că, eu una consider că aşa nu vor ieşi în evidenşă elevii care chiar au muncit în aceşti 4 ani, elevii mai slabi luând note aproape la fel de bune… Am observat mulţi colegii ai mei lăudându-se că au rezolvat tot… dar oare e o laudă că ai ştiut să rezolvi nişte exerciţii banale?”

Acest articol a apărut pe admitereliceu.ro.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite