Cîmpeanu, după proba de Matematică de la examenul de Evaluare Naţională 2022: Subiectele au fost concepute astfel încât să poată fi verificate şase competenţe generale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, joi, că la proba de Matematică de la examenul de Evaluare Naţională 2022 au fost prezenţi 148.595 de elevi de clasa a VIII-a şi au lipsit 6963 de elevi. Potrivit ministrului, subiectele pentru această probă au fost concepute astfel încât să poată fi verificate şase competenţe generale.

„Astăzi s-a derulat proba la matematică, au fost prezenţi 148.595 de elevi, în 3.655 de centre de examen, numărul absenţilor a fost 6.963. Proba s-a derulat fără incidente deosebite, au fost doar 3 eliminaţi din examen, în Sibiu şi Constanţa câte un elev, pentru posesie materiale de inspiraţie nepermise- fiţuici mai exact, şi o altă eliminare din examen în Ilfov, pentru utilizarea telefonului. La evaluare am avut de asemenea faza pilot, în care lucrările au fost scanate în faţa elevilor, au fost atribuite coduri şi au fost încărcate în platformă, toate lucrările la acest moment au fost deja încărcate în platfomă, deci sunt gata de evaluare. Experienţa evaluării deja începute la limba şi literatura română este foarte încurajatoare. Procesul se derulează rapid, deşi se aplică pentru prima oară, iar din informaţiile pe care le avem satisfacţia evaluatorilor este de asemenea la un nivel ridicat”, a declarat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a afirmat că subiectele pentru proba la matematică au fost concepute astfel încât să poată fi verificate şase competenţe generale, „competenţele sunt crescendo de la simplu la complex”.

„Prima a fost aceea de identificare a unor date şi informaţii, ce de-a două competenţă a fost aceea de utilizare, este vorba de reguli şi algoritmi de calcul, a treia competenţă este competenţa de aplicare, mai exact aplicarea acelor reguli de calcul a fost verificată, a patra competenţă este aceea a exprimării în limbaj matematic, a cincea compentenţă este aceea a analizei şi interpretării, ia a şasea competenţă, cea mai complexă, este de modelare şi transfer în alte situaţii, altfel spus este vorba de a şti, a aplica şi a raţiona”, a menţionat ministrul.

Aceste lucruri s-au reflectat în barem şi au fost atent formulate subiectele, astfel încât să avem clar delimitate pragul estimate pentru obţinerea notei 5, pentru obţinerea notei 7, pentru obţinerea notei 8.50, 9.50, şi pentru 10. Au fost într-adevăr subiecte care, în opinia colegilor care au realizat aceste subiecte, vor fi realizate de acei elevi care într-adevăr sunt buni la matematică şi trebuie să le fie recunoscut acel merit”, a precizat ministrul Educaţiei..

Sorin Cîmpeanu a afirmat de asemenea că are încredere că „rezultatele vor fi pe măsura aşteptărilor”, reamintind totodată că nici un alt stat european nu a mai aplicat acest sistem de colectare informatizată în cadrul Examenului Naţional.

„După cunoştinţele noastre nu există nici un stat în Europa în care să se fi aplicat acest sistem de colectare informatizată în cadrul Examenului Naţional, care ne va permite să avem concluzii pe fiecare din cele trei subiecte. Primul subiect a fost algebră, al doilea subiect a fost geometrie, iar al treilea subiect a fost combinat algebră şi geometrie. Vom avea rezultatele pe fiecare item, iar baremul este defalcat la un punct, se punctează, e precizat foarte clar în barem, orice soluţie alternativă de rezolvare dacă este corectă, acest lucru este bineînţeles în interesul elevilor şi al relevanţei acestui examen de Evaluare Naţională”, a conchis ministrul Educaţiei.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite