Bacalaureat 2024, proba la Geografie. Elevii au primit sporul natural în Europa. „Se va lua ușor o notă mare”
0Examenul de Bacalaureat 2024 continuă joi, 4 iulie, cu proba la alegere a profilului. Absolvenții de liceu care au dat examen la Geografie au primit subiecte de dificultate medie, a declarat pentru „Adevărul” profesorul de Geografie Ioan Mărculeț, care predă la Colegiul Național „I.L.Caragiale” din București.
Proba la Geografie a început la ora 9.00. Elevii au la dispoziție trei ore pentru rezolvarea tuturor cerințelor.
Subiectele au ajuns pe internet la o oră după începerea probei. Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Arad face verificări pentru a identifica centrul de examen din care au fost făcute fotografiile, spune inspectorul școlar general Marius Gondor. „Cu informațiile pe care le avem acum, puține, încercăm să identificăm centrul de examen”, a precizat Marius Gondor pentru Edupedu.ro.
- „Nu voiam să iau Bacalaureatul”. Cum a ajuns un profesor de Istorie din Călărași să dea examenul de șase ori
- Bacalaureat 2024. Baremul și subiectele la Istorie
- Bacalaureat 2024. Baremele și subiectele la Matematică | DOCUMENT
Subiectele, accesibile, fără capcane
„Subiectul la Geografie are un grad mediu de dificultate. Însă, rezultatul depinde doar de implicarea elevului în cunoașterea părții teoretice și ale celor două hărți: harta Europei și harta României. Orice elev care a tratat în mod serios acest examen la disciplina Geografie, poate obține ușor peste optzeci de puncte. Adică, note mai mari de opt”, a comentat profesorul de geografie Ioan Mărculeț.
Subiectele care au departajat elevii: clima și relieful
„Este adevărat, pentru rezolvarea unor itemi a fost nevoie de un nivel sporit de pregătire, capacitate de sinteză și de redactare. De formulări coerente și corecte științific. Mă refer aici, în special, la subiectele I.D. și II.D., unde candidații au avut de comparat clima din două state europene (Islanda și Republica Moldova) și două unități de relief din țara noastră (Grupa Parâng și Câmpia Moldovei sau a Jijiei). Nivele mai ridicate de dificultate au avut și subiectele: II.E.1. (la care au avut de prezentat modul în care un factor natural a contribuit la formarea Deltei Dunării), III.D.3. (la care se cerea precizarea unei cauze care să explice diferența dintre valoarea amplitudinii termice anuale înregistrate la Paris și Kiev) și III.E.2. (la care elevii aveau de precizat o cauză care să explice lipsa viețuitoarelor în stratul inferior al Mării Negre)”, a mai comentat profesorul Mărculeț.
Subiectele la Geografie
La subiectul I, punctul A, absolvenții de liceu au avut de scris numele statului marcat pe hartă cu litera C și numele orașului-capitală cu numărul 10.
Ulterior, la subiectul I, punctul C, elevii au trebuit să aleagă răspunsul corect pentru cinci afirmații.
La subiectul al II-lea, punctul A, candidații au avut de scris numele orașului marcat pe hartă cu numărul 11 și numele râului marcat cu numărul 5.
La subiectul al III-lea, punctul A, elevii au avut de precizat, pe baza unei reprezentări grafice, valoarea maximă a bilanțului (sporului natural) și perioada în care s-a înregistrat, dar și cea minimă a bilanțului și perioada în care s-a înregistrat.
La subiectul al III-lea, punctul C, candidații au trebuit precizeze numele a trei state vecine cu Ungaria, două unități de relief, două ape curgătoare și trei orașe.