Majoritatea șoferilor din UK nu știu cele mai noi schimbări ale regulilor de circulație rutieră. La ce trebuie să fie atenți șoferii români care ajung în Marea Britanie
0Șoferii din Marea Britanie nu cunosc nici după un an de la schimbarea Codului rutier modificările aduse legislației rutiere.
Anul trecut, Guvernul din Marea Britanie a schimbat Codul rutier astfel încât acesta să ofere mai multă protecție celor mai vulnerabili participanți la trafic, respectiv pietoni și bicicliști.
Organizația Cycling UK a făcut un sondaj și a constatat că nu s-a produs nicio îmbunătățire a cunoașterii regulilor, cum ar fi spre exemplu distanța corectă pe care trebuie să o păstreze șoferii în trafic atunci când depășesc bicicliști.
Noua regulă spune că șoferii trebuie să lase între ei un spațiu de cel puțin 1,5 metri atunci când circulă cu o viteză de până la 30 km/h și un spațiu mai mare la viteze mai mari. Este de menționat că modificările stabilesc o ierarhie a utilizatorilor pe drumuri în ordinea crescătoare a riscurilor pe care ei le prezintă față de ceilalți participanți.
Cei care prezintă riscul cel mai scăzut sunt pietonii, în special copiii, bătrânii și persoanele cu handicap, care sunt cel mai expuși la accidente. Urmează bicicliștii, călăreții, motocicliștii, șoferii de mașini mici.
„Șoferii trebuie să oprească și să-i aștepte atunci când bicicliștii se apropie de o intersecție, o traversează sau se îndepărtează de ea, atunci când merg alături de ei în trafic sau așteaptă la semafor ori când virează sau schimbă direcția sau banda de circulație”, potrivit diasporaro.co.uk.
Dintre cele 2.168 de persoane chestionate în sondaj, un sfert din ele au declarat că nu știau nimic despre modificări, iar 30% dintre respondenți care conduc mașina cel puțin o dată pe săptămână și care știau de modificările Codului rutier au putut identifica corect indicațiile privind distanța în caz de depășire a unui biciclist.
Cycling UK consideră că guvernul nu a reușit să comunice în mod corespunzător modificările și e nevoie de o campanie de conștientizare de cel puțin trei ani pentru schimbarea comportamentului în trafic al șoferilor.