YouTube şi Google, în al 9-lea "cer": una dintre achiziţiile istorice pentru Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acum nouă ani, Google a cumpărat site-ul de video sharing YouTube pentru aproximativ 1,65 miliarde de dolari. Cum a evoluat platforma în tot acest timp?

După achiziţie, YouTube a continuat să funcţioneze independent, a menţinut specificul brandului şi a dezvoltat noi opţiuni. Astfel, aplicaţia pentru smartphone-uri a fost îmbunătăţită de-a lungul timpului, a introdus videoclipuri la 360 de grade sau cu 60 de cadre pe secundă. De asemenea, suportă rezoluţii video de până la 8K, dar cel mai probabil acestea nu vor rula pe majoritatea sistemelor.

Este deja cunoscută istoria celui mai popular site de video sharing. Acesta a fost fondat în 2005 de către trei prieteni: Jawed Karim, Chad Hurley şi Steve Chen. Inspiraţi de incidentul lui Janet Jackson de la Super Bowl din 2004, când Justin Timberlake i-a smuls o parte din costum arătând publicului sânul cântăreţei, dar şi din dorinţa de a împărtăşi cu prietenii videoclipuri de la petreceri, tinerii fondatori au pus bazele a ceea ce avea să fie unele dintre cele mai importante şi valoroase proiecte.

Conceptul a fost întâmpinat în mod pozitiv de către utilizatori, simţitindu-se liberi să-şi creeze şi să împărtăşească, în mod gratuit, conţinutul propriu. Nu a durat mult până când Google, unul dintre cele mai puternice branduri, s-a arătat interesat de achiziţionarea platformei pentru 1,65 miliarde de dolari, considerat cel mai mare preţ plătit vreodată pentru un site al cărui conţinut este generat de către utilizatori.

Gangnam Style, cel mai popular videoclip din istoria YouTube

În 2005, specialiştii au considerat investiţia promiţătoare, fiindcă unul dintre  scopurile Google era depăşirea principalului concurent, Yahoo, prin creşterea veniturilor din publicitate. În prezent, Brian Weiser, analist la Pivotal Research Institute, spune că s-au înregistrat pierderi considerabile din cauza materialelor de tip “junk”. Evoluţia YouTube s-a făcut spre un interes mai mare, din partea utilizatorilor, pentru conţinutul de calitate. Astfel, s-au dezvoltat canale puternice, capabile să genereze venituri considerabile pentru cei care le întreţin. Spre exemplu, PewDiePie, poate cel mai cunoscut creator de conţinut, a reuşit să câştige în 2014 aproape şapte milioane de dolari prin canalul său, conform Engadget.

PewDiePie şi unul dintre videoclipurile sale

De la clipuri cu prietenii, review-uri ale produselor, campanii sau chiar seriale, toate acestea adună în comunitatea YouTube un număr impresionant de utilizatori. Totodată, optiunea pentru targetarea clipurilor reprezintă un avantaj pentru companiile sau persoanele care îşi doresc să îşi promoveze profilul de activitate. În ciuda noilor aplicaţii bazate pe video sharing şi pe video streaming, YouTube rămâne în topul site-urilor de video sharing, fapt confirmat de actualele statistici. Peste un milliard de utilizatori încarcă, în medie, peste 300 de ore de filmare în fiecare minut. Iar, lunar, utilizatorii urmăresc peste şase miliarde de înregistrări.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite