Tesla, dată în judecată după ce un copil de 2 ani a lovit-o pe mama sa cu o mașină Model X. „Este defect”

0
Publicat:

Este Tesla de vină pentru că un copil mic a lovit-o pe mama sa cu SUV-ul Model X al familiei? Asta urmează să stabilească, în curând, un juriu din California, într-un proces civil care ar putea ridica întrebări cu privire la caracteristicile de siguranță ale vehiculului și ar putea obliga compania de mașini electrice a lui Elon Musk să plătească daune considerabile.

Tesla, Model X FOTO Arhivă
Tesla, Model X FOTO Arhivă

Procesul ar urma să aibă loc în Santa Clara, în decursul acestei săptămâni.

Mașina ar fi fost defectă

În 2019, femeia din California, Mallory Harcourt, a intentat un proces împotriva Tesla pentru incident, acuzând compania de neglijență, fraudă a consumatorilor și răspundere pentru produse. Ea susține în proces că noul ei SUV Model X din 2018 era „defect” în ceea ce privește design-ul, deoarece fiul ei de 2 ani a reușit să pornească vehiculul și să o lovească cu el în afara casei familiei din Santa Barbara, notează Business Insider. 

Incidentul a avut loc pe 27 decembrie 2018.

Mama, care la acea vreme era însărcinată în opt luni cu cel de-al doilea copil, a rămas lipită de un perete din garaj când vehiculul a accelerat, se arată în dosar. Mallory a suferit fracturi și a fost nevoită să o nască prematur pe fiica ei, aproximativ o săptămână mai târziu, având bazinul rupt.

Rănile lui Mallory s-au vindecat în timp, dar durerea ei este permanentă”, au scris avocații săi într-un document juridic din 8 aprilie.

Nimeni nu s-ar putea aștepta ca un copil de doi ani ce se urcă în podeaua unui vehicul, care se află în parcare cu frâna de mână activată să poată face ca vehiculul să pornească, să iasă din parcare și să se deplaseze”, au adăugat avocații. „Un astfel de vehicul este defect.

Femeia și soțul ei achiziționaseră un Model X ca vehicul de familie după ce au văzut reclame despre că acesta este „cel mai sigur, mai rapid și mai capabil SUV vreodată”, potrivit documentului.

Incidentul a avut loc la doar patru zile după ce părinții au cumpărat vehiculul. La un moment dat, băiatul a „scăpat” de mama sa și s-a urcat în zona pentru picioare a vehiculului prin ușa deschisă.

Apoi a contactat pedala de frână, care a pornit mașina și a închis automat portiera șoferului. Câteva secunde mai târziu, băiatul ( identificat ca B.H.) a întins mâna și a atins maneta schimbătorului de viteze de pe tija volanului, ceea ce a scos mașina din parcare, se arată în documentele instanței.

B.H. a apăsat apoi pedala de accelerație, ceea ce a făcut ca mașina să înceapă să se miște înainte. Din momentul din care B.H. a intrat în Tesla până când a început să se miște, au fost doar câteva secunde”, este continuarea.

Mama lui a văzut Tesla când intra în garaj și „practic nu a avut timp să reacționeze”.

Ea s-a deplasat spre partea din față a mașinii în speranța că vehiculul o va recunoaște și va opri, deoarece Tesla era echipată cu tehnologie despre care care a înțeles că va recunoaște dacă vehiculul va lovi ceva și va opri”, se spune în document.

Modelul X a accelerat apoi la peste 12 kilometri pe oră și a lovit-o pe femeie. Vecinii au fost cei care i-au sărit în ajutor.

Femeia însărcinată, alături de soț, copil și noua mașină FOTO Mallory Harcourt/ Business Insider
Femeia însărcinată, alături de soț, copil și noua mașină FOTO Mallory Harcourt/ Business Insider

Compania dă vina pe femeie: „a luat decizia extraordinară de a sări în fața mașinii”

Tesla a susținut în documentele instanței că doar femeia este doar de vină pentru incident și că designul Modelului X i-a salvat probabil viața.

Dovezile vor arăta că doamna Harcourt a fost singura de vină pentru rănile sale și că funcțiile sofisticate de asistență pentru șofer din Model X au salvat-o pe ea și pe copiii ei de răni mult mai grave”, au scris avocații Tesla, în procesul depus pe 8 aprilie.

Doamna Harcourt și-a lăsat în mod neglijent fiul de doi ani nesupravegheat pe aleea, cu acces la un vehicul care avea două uși deschise și cheile înăuntru, suficient pentru a-i permite să urce în vehicul, să calce pedalele și să o pună în viteză”, au continuat aceștia.

Avocații companiei au declarat în dosarul instanței că Harcourt „a luat decizia extraordinară de a sări în fața Modelului X în timp ce acesta se mișca. Întregul incident ar fi putut fi evitat fie prin supravegherea copilului mic, fie, în caz contrar, folosind opțiunea PIN-to-Drive.

Opțiunea Tesla PIN-to-drive este o măsură de siguranță care impune proprietarului să introducă o parolă de patru cifre pentru a conduce vehiculul, potrivit site-ului Tesla.

Avocații producătorului de automobile au explicat că Modelul X este un vehicul complet electric, iar apăsarea frânei îl pornește la fel cum ar fi rotirea cheii într-o mașină pe benzină. Copilul „a apăsat pedala de accelerație, iar Modelul X a mers înainte încet”.

Modelul X, au scris avocații în rezumat, „a funcționat exact așa cum a fost proiectat și foarte probabil a salvat viața doamnei Harcourt”.

Tesla, implicată în numeroase procese

Nu este nici pe departe primul caz în care avocații Tesla apar în instanță din cauza problemelor de siguranță. La fel ca mulți producători de automobile, Tesla s-a confruntat cu mai multe procese din cauza accidentelor și a potențialului rol al companiei în accidente. Proprietarii de Tesla au dat în judecată producătorul auto pentru orice, de la incendii de baterie și incidente de frânare fantomă până la software-ul său de asistență pentru șofer.

Anul trecut, o femeie a dat în judecată Tesla după ce modelul 3 al soțului ei ar fi explodat la impact, provocându-i, în cele din urmă, moartea. În 2022, în ceea ce a fost primul proces Tesla care a implicat un accident mortal, un juriu din Florida a acordat familiilor a doi adolescenți, care au murit într-un accident în care era implicat un Model S, despăgurbiri în valoare de 10,5 milioane de dolari.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite