S-au dus vremurile când Tesla era liderul vânzărilor de mașini electrice. Cum încearcă Musk să prevină alte pierderi

0
Publicat:

Tesla și-a pierdut farmecul în acest an, pe măsură ce cererea de vehicule electrice scade și presiunile din China cresc. Chiar și cei mai optimiști analiști au spus că firma a fost o „epavă" în cel mai recent trimestru, relatează Business Insider.

Elon Musk
Elon Musk nu mai este cel mai bogat din lume. Foto: Profimedia (Arhivă)

Și, în condițiile în care averea netă a lui Elon Musk scade odată cu acțiunile constructorului auto - cu peste 10% în ultimul an, ceea ce a dus la retrogradarea celui care a fost cel mai bogat om din lume până pe poziția a patra pe lista celor mai bogați miliardari din lume - se pare că patronul Tesla își consolidează celelalte afaceri pentru a preveni alte pierderi. 

Se pare că rețeaua de socializare X va reveni la zilele de dinainte de Musk, la vechiul Twitter. 

„Disperarea lui Musk”

Cred că strategia, așa cum se desfășoară în acest moment, este să ne întoarcem la elementele de bază", a spus Gabor Cselle, un fost manager de proiect din cadrul echipei de tendințe a Twitter, pentru Business Insider. „Cred că toată chestia de a face din X ceva extrem de diferit și de a reinventa roata nu s-a întâmplat cu adevărat, așa că asistăm la o întoarcere la elementele de bază". 

În ultimele săptămâni, X a asistat la revenirea bifelor albastre pentru conturile cu un număr mare de urmăritori verificați, ceea ce, conform lui Oliver Darcy de la CNN, a arătat „disperarea lui Musk de a atrage din nou utilizatorii de profil înalt" pe platformă. 

Și, după concedierile semnificative de la achiziția sa în 2022, compania reinvestește în siguranța platformei prin construirea unui nou centru de moderare a conținutului în Texas și prin angajarea a doi noi șefi pentru a supraveghea activitatea pe platformă, a raportat NBC News la începutul lunii. 

David Camp, cofondator al agenției de consultanță de brand Metaforce, a declarat pentru sursa citată că aceste acțiuni par a fi o încercare de a atrage înapoi agenții de publicitate pe platformă, după un exod cauzat de valul de discursuri instigatoare la ură. 

„Doar vorbe în vânt”

În momentul în care Musk a cumpărat Twitter, a spus Camp, el „a afișat o atitudine destul de cavaleristă față de modul în care funcționează afacerile tradiționale" și nu a vrut să fie „înlănțuit" de dinamica unei afaceri bazate pe publicitate, în care compania trebuie să creeze și să mențină stabilitatea și certitudinea pentru a atrage agenții de publicitate. Dar, în contextul în care veniturile continuă să scadă, iar angajamentul utilizatorilor este în scădere, Camp a afirmat că este logic să încerce să revină asupra deciziei - deși asta nu înseamnă că va funcționa. 

În timp ce utilizatorii loiali încă sunt prezenți pe platformă, Variety a raportat toamna trecută că X a pierdut 15% din baza de utilizatori la nivel mondial de când Musk a preluat puterea. Iar Musk însuși a admis că platforma a pierdut aproximativ 50% din veniturile din publicitate. 

Indiferent de micile schimbări tactice pe care le fac pe platformă, cu bife albastre, sau de afirmațiile privind o mai mare moderație, din perspectiva unui agent de publicitate și din perspectiva construirii brandului, sunt doar vorbe în vânt", a afirmat Camp. „De fiecare dată când deschide gura și spune ceva controversat - ceea ce îi face plăcere - întărește și mai mult impresia că Twitter este un partener publicitar nesigur, motiv pentru care continuă să piardă venituri și va continua să le fie greu să atragă agenții de publicitate", a mai adăugat el. 

Musk și reprezentanții Tesla și X nu au răspuns la solicitările de comentarii din partea Business Insider. 

„Sănătatea mintală a lui Musk se va deteriora”

Cselle a menționat că, în opinia sa, revenirea la modelul de moderare sau de verificare a conținutului mai vechi și mai demn de încredere l-ar putea ajuta pe Musk să recâștige o parte dintre agențiile de publicitate care l-au părăsit și să consolideze statutul pe care X îl deținea în zilele de glorie când era Twitter. Totuși, a spus el, aplicația încă beneficiază de „memoria musculară" a utilizatorilor, care îi determină să se întoarcă pe platformă, mai degrabă decât de promisiunile neonorate ale lui Musk de a lansa noi funcții și de a face din X o „aplicație pentru orice". 

Traiectoria descendentă a Twitter ar putea fi similară cu un alt produs al lui Musk: Cybertruck-ul Tesla. Într-o postare făcută în decembrie pe blog, expertul în relații publice Ed Zitron a prezis că „sănătatea mintală a lui Musk se va deteriora pe măsură ce lucrurile se vor înrăutăți la Twitter, în paralel cu lansarea dezastruoasă a Cybertruck-ului Tesla în 2024"

Lansarea Cybertruck a fost marcată de critici dure, noii proprietari ai vehiculului de peste 80.000 de dolari semnalând existența petelor de rugină persistente și a dificultăților de manevrare a masivului vehicul. 

Sincer, cel mai bun lucru pe care Twitter îl poate face pentru a-și recâștiga poziția este să-l înlăture pe Musk. Și singura modalitate de a face acest lucru este dacă o vinde - și ar trebui să o vândă cu o pierdere masivă", a spus Camp. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite