„Tech Adevărul“ a testat prima cameră mirrorless care filmează 4K. Panasonic GH4 va fi lansată în această primăvară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Tech Adevărul“ a fost la convenţia Panasonic din Amsterdam, unde compania şi-a adus şi vedeta - GH4. Este prima cameră mirrorless din lume care filmează la rezoluţie 4K. Noi i-am întrebat pe cei de la Panasonic pentru cine este gândită şi ce înseamnă o astfel de cameră pentru piaţă. Ne-am întors şi cu un video la rezoluţie 4K.

Actuala linie de camere high-end a Panasonic a început cu adevărat cu modelul GH2 pe care au început să-l folosească tot mai mulţi videografi pentru produsele lor. Apoi, a venit GH3 care şi-a făcut loc în multe televiziuni şi în bagajul producătorilor video profesionişti.

În 2014, Panasonic propune GH4. Are un design similar celor de dinaintea sa, păstrează un senzor Live MOS de 16 megapixeli cu procesor Venus Engine şi rămâne la formatul Micro Four Thirds, dar urcă rezoluţia maximă de înregistrare video la 4K. Panasonic, la convenţia de la Amsterdam, i-a demonstrat capacităţile printr-un live broadcasting pe televizoarele sale 4K. Totodată, este prima cameră mirrorless care să înregistreze la această rezoluţie.

Lista de dotări a GH4 mai cuprinde un ecran OLED de 3 inci cu rezoluţie de un milion de pixeli, sensibilitate ISO între 200 si 25.600, sistem de focalizare cu 49 de puncte bazat pe detecţie de contrast, conectivitate wireless 802.11 b/g/n, microfoane stereo şi ieşire video HDMI. 

Pentru o autofocalizare mai precisă, Panasonic a introdus funcţia DFD (Depth-of-Defocus) care funcţionează continuu şi îi permite camerei, cu ajutorul unor profiluri create de producător pentru diferitele sale obiective, să aprecieze dacă un subiect e focalizat sau nu înainte înainte de utilizarea detecţie de contrast, cunoscută drept mai lentă decât detecţia de fază. Astfel, timpul de focalizare e redus, dar deocamdată funcţia e disponibilă doar cu obiective Panasonic.

Mostre foto din Panasonic GH4 (click pentru mai multe imagini)

image
image

În România, acest aparat ajunge la circa 7.000 de lei şi va fi lansat în luna aprilie, începutul lunii mai. Mai trebuie spus că pentru o calitate cât mai mare, Panasonic le va oferi utilizatorilor şi un breakout box, adică un device ce oferă intrări audio XLR şi video SDI, precum şi patru intrări HD-SDI şi una HDMI. Mai mult, Panasonic va putea produce şi semnal video 4K 10bit 4:2:2 prin portul micro HDMI încorporat, dacă nu ai noul accesoriu.

Ca feedback de utilizare, Panasonic GH4 are avantajul dimensiunilor reduse, faţă de alte echipamente la fel de performante, şi a unei game de obiective destul de mare pe formatul micro four thirds, în comparaţie cu alte modele mirrorless rivale. Este rezistentă la apă şi praf, un plus pentru cei care se gândesc că vor ajunge să filmeze sau să facă poze în tot felul de situaţii. Vizorul electronic este destul de bun, iar ecranul este tactil, astfel că poţi focaliza foarte uşor prin intermediul acestuia şi poţi naviga mai rapid prin meniuri.

Pentru cine este un astfel de aparat

La evenimentul Panasonic am discutat cu Sebastian Drawert, product marketing manager, despre piaţa căreia i se adresează GH4 şi despre produsele de dinaintea acestuia. Cum ziceam mai sus, GH2 a fost un hit pentru Panasonic şi compania a fost puţin surprinsă de asta, nu se aştepta ca acel model să ajungă să fie atât de folosit pentru producţie video. A urmat apoi dezvoltarea GH3 şi acum camera GH4 pentru 4K.

Video test cu Panasonic GH4

„Publicul fidel sunt videografii, cei foarte interesaţi de acest domeniu, dar ei sunt, cu adevărat, un public mic, nişat. Astfel, noi ţintim marea piaţă, cea care cuprinde şi DSLR-urilor“, a spus Drawert. Pe DSLR-uri, Nikon şi Canon încă sunt lideri, iar unii oameni încă se raportează la astfel de produse. „E bine că noi, Panasonic, suntem lideri pe piaţa mirrorless în Europa, dar încă e mică, e undeva la 16%. Suntem, aşadar, lideri pe o nişă, dar pentru succesul real trebuie să ne raportăm la marea piaţă, marele public“, a completat acesta.

Aici vine GH4 pregătit atât pentru videografi, cât şi pentru televiziuni şi live broadcasting. Panasonic încearcă să recupereze şi prin accesorii, cum este si acel breakout box, şi prin obiectivele pe care este marca Leica. Un astfel de model a fost şi la evenimentul din Amsterdam, un Panasonic Leica DG Nocticron 42.5mm F1.2 potrivit pentru acele situaţii fără prea multă lumină.

Din cum se vede peisajul foto-video al momentului, Sony şi Panasonic sunt companiile care împing piaţa mirrorless, prima cu camerele full-frame, cea din urmă cu dezvoltarea componentei video, iar Nikon şi Canon rămân fidele DSLR-urilor în măsura în care încă mai pot câştiga pe piaţa asta. Şi pot face asta, încă, prin fotografii profesionişti care au investit mii de dolari în echipamente şi au rămas loiali unui brand.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite