Startup-ul româno-francez Hapsha vrea să-ţi aducă bani din Share. Ce şanse are într-o lume cu Google şi Facebook?
0
Internetul a devenit locul unde nu ne mai retragem pentru libertate. Pe internet nu putem fi oricine. Internetul a devenit un mediu în care se încearcă diferite metode de a face bani, iar platforme mici îşi încearcă norocul prin reţelele sociale. Un site fondat recent în România încearcă să aducă bani utilizatorilor din share.
Hapsha a fost fondat de Vincent Vermersh şi Mihaela Andrei. Amândoi fondatorii vin din domeniul SEO, lucrând la astfel de firme înainte de Hapsha. E un parteneriat româno-francez care vrea să vă convingă că se pot face bani din Facebook, ca utilizator simplu, dacă te transformi într-o platformă de propagare şi promovare a produselor interesante, pe care prietenii tăi să le cumpere. Poate exista un astfel de model sau va fi învins de faptul că este dependent de reţeaua de magazine partenere? De altfel, aceasta este principala problemă pe care ne-a expus-o Mihaela Andrei de la Hapsha: există doar nouă site-uri partenere, iar dacă reţeaua s-ar extinde, atunci şi rezultatele ar fi mai bune.
Lansare şi propagare
Hapsha România este o platformă care s-a lansat în două etape. Faza beta a început în august 2013, cu un test de o lună pe două site-uri partenere. Reprezentanţii companiei au declarat pentru adevarul.ro că astfel au vrut să-şi valideze conceptul şi la noi în ţară. "Rezultatele au fost bune, prin urmare, la jumătatea lunii septembrie, am pornit oficial la drum", a declarat Mihaela Andrei.
Ce au aflat după prima lună? 44.686 a fost audienţa platformei, iar 30 de membri noi se adăugau în fiecare zi în faza de testare. De asemenea, Hapsha a avut 1.203 recomandări realizate prin distribuire, numită aici Happy Share. Cel mai activ membru al platformei a câştigat 73 de lei.
Sistemul a fost lansat prima oară în Franţa, în iunie 2013, iar momentan în România există doar nouă site-uri partenere. Momentan, Hapsha se luptă pe o piaţă încă în formare. Marketing-ul afiliat funcţionează pentru câteva site-uri mari, dar marketing-ul afiliat social este încă la început
Utilizatorii şi magazinele online îşi pot face cont personal la Hapsha, iar după o achiziţie făcută de un prieten care a dat click pe link-ul de pe reţeaua socială, membrul primeşte 4% din valoarea tranzacţiei. Banii vin prin trei metode: virament direct, voucher la un alt magazin online sau se pot trimite donaţii către ONG-uri. Creatorii site-ului spun că Hapsha se adresează utilizatorului obişnuit, nefiind centrat pe partea de business. "Diferenţa dintre noi şi o regie de afiliere constă în abordare şi target", explică Mihaela Andrei. De asemenea, pentru ea, avantajul Hapsha este uşurinţa de folosire, componenta socială şi recomandările care se fac pe reţelele sociale, între prieteni. "Noi încurajăm utilizatorii să recomande doar produse care le plac şi în care cred, tocmai pentru ca experienţa să nu fie una foarte mercantilă şi publicitară", spune Mihaela.
O lume în care prietenii devin importanţi pentru publicitate
Potrivit Mihaelei Andrei, site-ul nu are un concurent direct, după un studiu de piaţă la nivel mondial. Cu toate acestea, în România există o soluţie asemănătoare, despre care adevarul.ro a scris. NextAds este o platformă care funcţionează puţin diferit, deoarece iniţiativa vine dinspre magazinele online sau site-urile cu oferte, nu dinspre site. O firmă intră, îşi pune ofertele, iar utilizatorii aleg dintre campanii şi le distribuie pe profilul lor de Facebook. Plata către utilizatori se face în funcţie de dorinţa ofertanţilor: Pay per Click sau Pay per Action. Ultima este asemănătoare Hapsha: dacă prietenii noştri au cumpărat o ofertă distribuită de noi pe Facebook, atunci primim banii. Marketing-ul social e la limita dintre pasiune, recomandare şi spam, iar regulile nescrise ale interacţiunii pe Facebook sunt forţate. În acest moment, 31.489 de utilizatori sunt înscrişi pe NextAds.
Articolul de pe adevarul.ro poate fi accesat dând click pe acest link.
Recomandările noastre nu mai sunt doar simple instrumente amuzante pe internet. Companiile şi-au dat seama că, odată cu maturizarea reţelelor sociale, o recomandare poate face mai mult decât o reclamă în colţul ecranului. Astfel, Facebook şi Google sunt giganţii din această ecuaţie.
Nu mai departe de weekend-ul care abia a trecut, Google a anunţat că-şi schimbă politica de confidenţialitate şi poate să ne folosească recomandările din Google+ şi din site-urile afiliate pentru a ne alătura faţa şi cuvintele unei reclame din Google Search şi site-urile partenere. Cât de important e acest lucru pentru Google? Gigantul online a lucrat la acest proiect vreme de câţiva ani, iar evoluţia proiectelor poate demonstra acest lucru. Google+ a adăugat un substrat social experienţei, butoanele sociale au împânzit internetul, iar conturile noastre au fost unite de-a lungul produselor, pentru ca identitatea noastră să fie confirmată şi, acum, folosită în scop comercial. Vreţi să fiţi de ajutor prietenilor? Depinde cum interpretaţi această retorică. Dacă voi consideraţi că asocierea cu produsele care v-au plăcut este folositoare, nu debifaţi opţiunea Google. Dacă nu vreţi să fiţi prezenţi pe tot internetul prietenilor voştri, atunci puteţi accesa acest link şi să debifaţi din căsuţă opţiunea.
Pe Facebook acest lucru nu este posibil. Reclamele de pe platformă sunt automat alăturate Like-urilor pe care le-am dat noi. Poate astfel o platformă ca Hapsha, dependentă de site-urile partenere, să convingă oamenii că pot câştiga bani dacă se alătură unei reclame, unui produs? Este mai bine decât nimicul de pe Google şi Facebook, dar este destul?