Noile setări de confidenţialitate de pe Facebook contravin legislaţiei UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook nu a clarificat implicaţiile noilor setări de confidenţialitate FOTO 2space.net
Facebook nu a clarificat implicaţiile noilor setări de confidenţialitate FOTO 2space.net

Noile reguli stabilite de Facebook stârnesc îngrijorarea că reţeaua de socializare distribuie datele confidenţiale ale utilizatorilor reţelelor afiliate, inclusiv companiilor de publicitate. Comisia Europeană a solicitat clarificarea schimbărilor nou introduse.

Gary Davis, membru al Comisiei „European Data Protection” a cerut clarificări urgente din partea Facebook cu privire la schimbările introduse în setările de confidenţialitate, pentru a se asigura că sunt conforme cu legislaţia europeană şi cea irlandeză în vigoare. „Dacă schimbările făcute necesită consimţământul utilizatorilor Uniunii Europene, vom solicita ca Facebook să facă acest lucru”, a declarat Gary Davis pentru „Irish Times”.

Răspunsul la solicitare a fost trimis electronic. „Pe măsură ce compania noastră se dezvoltă, achiziţionăm companii care devin legal parte integrantă a organizaţiei. Aceste companii operează uneori ca filiale. Dorim să clarificăm faptul că vom împărtăşi informaţiile cu companiile afiliate şi viceversa, pentru a ne îmbunătăţi astfel serviciile, atât pe ale noastre, cât şi pe ale acestora”, a scris purtătorul de cuvânt Facebook, Andrew Noyes.

Opţiunile anterioare, pentru utilizatorii europeni

Utilizatorii europeni ar trebui să aibă la dispoziţie opţiunea de a accepta sau nu ca datele lor să fie oferite altori companii, chiar şi cele afiliate, cum este Instagram. Facebook a cumpărat această companie în luna aprilie cu un miliard de dolari.

„Ne aşteptăm ca Facebook să revină la opţiunile anterioare de confidenţialitate”, a spus Gary Davis, citat de rt.com.

Primele critici aduse noilor schimbări în regulile de confidenţialitate s-au referit la eliminarea opţiunii prin care utilizatorii puteau să voteze noile setări propuse. Modul în care Facebook foloseşte şi distribuie datele confidenţiale este prioritară din perspectiva legislaţiei europene, însă.

În acelaşi timp, în S.U.A., Facebook a primit plângeri pentru că pune la dispoziţia companiilor de publicitate date personale fără consimţământul explicit al utilizatorilor, fapt care contravine convenţiei cu Comisia Federală de Comerţ (Federal Trade Commission – FTC).

Centrul pentru Democraţie Digitală

Directorul Centrului pentru Democraţie Digitală („Center for Digital Democracy”), Jeff Chester, a declarat că modul de utilizare a datelor personale de către Facebook este neclar pentru utilizatori. Organizaţia se va alătura Centrului de Informare pentru Confidenţialitatea Electronică („Electronic Privacy Information Center”) pentru a înainta o plângere în legătură cu schimbările introduse de Facebook.

„Facebook nu spune totul utilizatorilor în legătură cu implicaţiile schimbărilor şi cum se vor concretiza”, a spus Jeff Chester.

După ce compania a fost acuzată că dezinformează utilizatorii în legătură cu setările de confidenţialitate în 2009, când a schimbat regulile, Facebook a ajuns la un acord cu FTC abia în luna august.

Ţările nordice iau măsuri drastice

Organizaţiile de consumatori din ţările Nordice s-au sesizat la schimbări şi intenţionează să aducă reprezentanţii Facebook în sala de judecată, dacă reclamele nesolicitate vor continua să apară în fluxul de informaţii al utilizatorilor, informează pcworld.com.

Dacă se dovedeşte că Facebook permite companiilor de publicitate să trimită mesaje direct în fluxul de ştiri al utilizatorilor, reţeaua socială încalcă Directiva europeană de confidenţialitate şi comunicare electronică.

Mesajele electronice cu scopul direct de promovare pot fi trimise doar cu acordul anterior al utilizatorilor europeni abonaţi, conform acestei directive. Plasarea reclamelor în fluxul primit pe Facebook poate fi considerată publicitate nesolicitată, conform autorităţilor norvegiene.

Reţeaua socială este somată să efectueze o nouă schimbare a regulilor de confidenţialitate a utilizatorilor. Singurul răspuns oferit de reprezentanţii Facebook cu referire la un proces iminent este că dialogul cu părţile interesate din toată Europa este continuu, cu privire la toate produsele şi serviciile furnizate.

Publicitatea nesolicitată şi distribuirea datelor confidenţiale urmează să fie reglementate în scurt timp, Facebook urmând să se conformeze legislaţiei europene.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite