Niciun alt mesaj nu este mai memorabil decât un status pe Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un nou studiu legat de Facebook a ajuns la rezultate foarte interesante privind memoria umană: oamenii ţin mult mai bine minte statusurile de pe reţelele sociale decât imaginea feţelor.

Cercetarea a fost coordonată de o echipă de la Universităţile California, San Diego şi Warwick a analizat trei efecte separate pe care le are Facebook asupra cunoaşterii şi memoriei. Astfel, participanţii la studiu au trecut printr-un prim experiment care a ajuns la concluzia că statusurile sunt mult mai memorabile decât propoziţiile din cărţi sau decât feţele umane.

Dacă vi se pare că nu ar fi o problemă, cercetătorii au ajuns la concluzia că diferenţele sunt comparabile cu cele între amnezici şi oamenii sănătoşi. Probabilitatea de a ne aminti un status este de 1,5 ori mai mare decât cea pentru aminterea oricărei forme de scriitură. De asemenea, avem de 2,5 ori mai multe şanse să ne amintim un status, decât o faţă.

“Nu e ca şi cum ne putem aminti «un pic mai bine» statusurile de pe Facebook. Nu. Ni le amintim categoric mai bine”, a declarat pentru Fast Company, doctorul Laura Mickes , unul dintre coordonatorii studiului.

Dacă vrei să fii eficient, învaţă ştiinţa statusului

Un al doilea experiment al cercetătorilor a arătat faptul că frazele de pe reţelele sociale erau mult mai memorabile tocmai pentru că erau făcute într-un asemenea context de socializare şi interacţiune. Al treilea experiment a ajuns la concluzia că “memoria asupra statusurilor şi microblogurilor este influenţată şi de faptul că ele sunt spontane şi sunt emanaţii naturale ale minţii umane”.

Astfel, a declarat Mickes, statusurile rată şi par ca şi cum ar v eni într-o conversaţie normală şi nu sunt editate în mod repetat ca oricare alt text scris. De asemenea, a mai declarat cercetătoarea că niciun mesaj politic sau vreun titlu de presă nu are acelaşi impact asupra minţii umane.

O parte foarte interesantă a acestui studiu vine tot de la “Fast Company”, care compară rezultatele acestui studiu cu un eseu al lui George Orwell din 1946, în care spunea că cei care vor să controleze propaganda ca gânditori independenţi, trebuie să înveţe să facă sloganuri. Astfel, acum, cei care vor să fie eficienţi, ar trebui să înveţe să folosească social media. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite