Facebook reacţionează la protestele organizaţiilor feministe. Regulamentul reţelei se schimbă în viitorul apropiat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook a fost ţinta criticilor organizaţiilor care se ocupă cu drepturile femeilor
Facebook a fost ţinta criticilor organizaţiilor care se ocupă cu drepturile femeilor

Facebook a răspuns plângerilor privind paginile care promovează discursurile injurioase şi şi-a revizuit politica în privinţa conceptului de "hate speech", potrivit unui anunţ făcut ieri seară.

Problemele Facebook au început în momentul în care o coaliţie numită "Women, Action and the Media, The Everyday Sexism Project" a protestat împotriva imaginilor în care femeile sunt batjocorite şi care promovează violenţa împotriva lor. Nemulţumirea lor a venit de la faptul că Facebook lăsa aceste imagini, spunând că protejează dreptul la liberă exprimare.

De asemenea, nu numai aceste imagini erau o problemă. Multe fotografi rasiste, cu mesaje împotriva evreilor, musulmanilor sau homosexualilor puteau fi expuse pe Facebook.

Reprezentanţii Facebook au reamintit faptul că regulamentul reţelei sociale interzice "hate speech-ul", dar că acţiunile luate până acum nu au fost suficiente.Astfel, în perioada următoarea Facebook va colabora mai bine cu organizaţiile care protejează drepturile femeilor pentru a vedea care sunt acţiunile potrivite care trebuie luate atunci când vine vorba de poze care atentează la demnitatea femeilor. 

Planul Facebook pentru următoarea perioadă se bazează pe mai multe acţiuni:

  • Reţeaua socială va revizui ghidul pe care-l oferă echipei de moderatori. Aceştia sunt persoane din întreaga lume care analizează rapoartele primite de la utilizatori. Facebook va cere ajutorul mai multor organizaţii, printre care şi cele care reprezintă dreptul minorităţilor sau organizaţii care susţin drepturile femeilor.
  • Facebook va îmbunătăţi responsabilitatea pe care o au creatorii de conţinut. Platforma va diferenţia între "hate speech" şi conţinut dur şi cinic sau pur şi simplu şocant. Acum câteva luni, reţeaua a început să testeze un sistem prin care creatorii de conţinut, mai ales umoriştii cinici, care folosesc imagini şocante sau care nu sunt chiar cele mai ortodoxe, trebuie să-şi includă adevărata identitate pentru ca acel tip de conţinut să rămână pe Facebook. Astfel, dacă cineva decide să publice aşa ceva, cum ar fi fotografii cu animale maltratate, trebuie să-şi asume responsabilitatea asupra acelei poze.
  • Facebook va colabora mai strâns cu reprezentanţii coaliţiei care a depus plângerea şi va încuraja prezenţa acestora în grupurile antidefăimare şi antiură la care Facebook a aderat şi cu care lucrează.

Campania #FBRape

Organizaţia Everyday Sexism Project a lansat campania #FBRape pentru a protesta faţă de politica Facebook de a accepta discursul agresiv la adresa femeilor şi imaginile care prezintă acţiuni care atentează la demnitatea acestora. 

Campania a atras atenţia unor mari companii, care au anunţat Facebook că vor renunţa la reclama plătită de pe site dacă reţeaua socială nu-şi va revizui politica. 

Printre firme se află Finnair, Dove şi Nissan Marea Britanie. 

Ce este interzis pe Facebook?

Discursurile injurioase sunt deja cumva reglementate de Facebook, dar reţeaua socială susţine că nu poate să-şi asume responsabilitatea pentru definirea unor asemenea concepte, aşadar lasă la îndemâna utilizatorilor posibilitatea de a depunde o plângere, pentru ca mai apoi echipa Facebook să o analizeze.

"Facebook nu permite discursul negativ, dar distinge între cel serios şi cel umoristic. Deşi vă încurajăm să discutaţi, să schimbaţi idei, evenimente sau practici, nu permitem unor grupuri individuale să atacă alte grupuri sau alte persoane bazându-se pe rasă, naţionalitate, religie, gen, vârstă, orientare sexuală sau handicap", scrie în regulamentul Facebook.

Regulamentul complet poate fi descoperit accesând acest link către pagina specială creată de Facebook.

Anunţul complet poate fi citit la acest link.
 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite