Egomnia, reţeaua din Italia care-i ajută pe tineri să-şi găsească un job, se lansează şi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Egomnia, reţeaua prin care sute de tineri din Italia au reuşit să-şi găsească, în sfârşit, un job, se lansează la nivel internaţional. Fondatorul Matteo Achilli, supranumit Zuckerberg de Italia, a creat o platformă online de resurse umane prin care companiile înregistrate îşi pot găsi cei mai potriviţi angajaţi şi invers. Matteo se află în topul celor mai influenţi tineri sub 30 de ani din Italia.

„Am primit peste 5.000 de înregistrări din România. Sunt convins că Egomnia îi va ajuta pe tinerii români să găsească joburi mai uşor, nu doar în România, dar mai ales în Italia sau în alte ţări. Egomnia este un fel de sistem de HR meritocratic, care îi ajută pe tinerii talentaţi să-şi înţeleagă mai bine valoarea, mulţumită algoritmului de pe platformă“, a declarat tânărul Matteo Achilli pentru „Adevărul“. 

Egomnia a fost lansată acum trei ani în Italia şi este o reţea online prin care tinerii îşi pot găsi cele mai potrivite joburi şi stagii de practică. Compania a dezvoltat un algoritm care atributie un anumit scor fiecărui user şi, astfel, uşurează procesul companiilor de a-şi găsi candidaţii cei mai potriviţi pentru posturile vacante, ierarhizând profielele tinerelor talente care îndeplinesc cel mai bine cerinţele firmei respective. 

În Italia, doar în timpul fazei beta, Egomnia a înregistrat peste 500.000 de useri şi aproximativ o mie de companii s-au înscris pe platformă. În 2014, firmele prezente aici au recurtat peste 14.000 de tineri prin egomnia.com. 

image

Printre cei mai importanţi clienţi ai săi, se află Vodafone Italia, Assicurazioni Generali, Microsoft Italia şi organizaţia non-profit Forumul Economic Mondial. Aceasta din urmă reprezintă primul contract internaţional semnat de Egomnia. Organizaţia va folosi platforma, alături de LinkedIn şi Taleo, pentru a recurta tinere talente. Parteneriatul are ca scop să implementeze o soluţie B2B (business to business) care îi va permite să listeze cele 27.000 de aplicaţii pe care le primeşte în fiecare an prin diverse canele de recrutare, folosind acum metoda de algortim a lui Matteo Achilli. 

Cel mai important portal pentru tineri 

Fondatorul Matteo Achilli spune că a vrut ca Egomnia să devină relevantă nu doar pentru el, la nivel personal, ci şi pentru tinerii din Italia. „Misiunea noastră constă în a demonstra importanţa meritocraţiei şi nevoia urgentă de noi mijloace care să combată şomajul în rândul tinerilor. Obiectivul nostru este să ajungem cel mai important portal al tinerelor talente“, a spus el într-un comunicat remis „Adevărul“. 

Platforma internaţională a fost lansată în Italia, pe 15 martie, şi acum poate fi accesată la nivel mondial. Campania de marketing online, prima de la fondarea companiei, urmăreşte să atragă atenţia, în cadrul comunităţii, asupra unor subiecte precum: tinerele generaţii, şomajul şi meritocraţia. Hashtag-ul oficial al campaniei online este #youngpower.  

La 19 ani, Matteo a avut ideea de a construi o astfel de reţea, iar un an mai târziu visul, început cu 10.000 de euro împrumutaţi de la tatăl său, a văzut lumina lumii 2.0. Astfel, tânărul student demonstrează că povestea lui Mark Zuckerberg, fondatorul celei mai mari reţele sociale din lume, Facebook, nu este un caz unic.


Astăzi, tânărul din Roma spune că i-ar plăcea ca în 2015, Egomnia să aibă peste un milion de useri în toată lumea şi cel puţin 2.000 de clienţi. 

„Odată cu lansarea versiunii internaţionale a Egomnia, recruterii pot compara, datorită noilor ierarhii, oameni cu aptitudini similare, dar care provin din ţări diferite. Pot căuta folosind limba lor, dar rezultatele vor selecta şi CV-urile scrise în alte limbi, dar care conţin aptitudinile cerute de companie. Egomnia va deveni cel mai sofisticat instrument in lumea resurselor umane“, a precizat el pentru „Adevărul“.  

„Zuckerberg de Italia“

Succesul lui Matteo a venit atunci când celebra revistă din Italia, „Panorama Economy“, l-a pus pe copertă pe tânărul Matteo cu titlul „Zuckerberg de Italia“. „Poate nu este cel mai bun lucru pentru mine să fiu recunoscut după o poreclă, aş vrea ca pe viitor oamenii să îmi ştie numele, aş vrea să apar pe coperta revistelor «The Time» sau «The Economist» cu numele meu, dar momentan porecla de «Zuckerberg de Italia» poate fi reţinută mai uşor de oameni din toată lumea. În prezent, mă ajută“, povestea tânărul, într-un interviu pentru „Weekend Adevărul“, despre botezul primit în Italia şi preluat de media globală.

image

Cei de la BBC nu au stat prea mult pe gânduri şi i-au inclus povestea de succes în seria de documentare „Viitorii miliardari“. Apoi atenţia lumii şi a giganţilor internetului s-a concentrat pe tânărul din Roma. Egomnia nu a avut decât de câştigat de pe urma unei expuneri majore în media.

În doar primele trei luni, Egomnia înregistra peste 15.000 de membri, iar 100 de companii se aflau deja pe platformă. În 2013, cifra de afaceri a fost de 500.000 de euro, astfel că Matteo a înţeles că Egomnia s-a transformat dintr-un startup într-o companie adevărată, al cărei CEO este chiar el. 

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite