Adrian Modîrcă, Premium Store Bosch: „Vânzările on-line sunt în creştere lună de lună şi ne ajută foarte mult la promovarea brandului şi a magazinelor fizice“
0
Adrian Modîrcă, administratorul Premium Store Bosch România, companie care comercializează gama de aparate de uz casnic Bosch, este de părere că un business nu îşi poate atinge potenţialul maxim dacă nu este prezent pe piaţă atât în magazine fizice, cât şi în on-line.
Prezentă pe piaţa din Republica Moldova printr-un lanţ de 24 de magazine, compania Premium Store Bosch a decis să se extindă în România începând cu anul 2018. Dacă iniţial a fost activă numai on-line, după studierea nevoilor consumatorului s-a decis lansarea a 4 showroomuri în Bucureşti, iar pe viitor plănuiesc să deschisă alte 26 de magazine în toată ţara.
„Am decis ca în România să aplicăm un alt model de business. Dacă în Republica Moldova magazinele fizice sunt mult mai cunoscute şi mai apreciate, în România se înregistrează vânzări mai mari în on-line. Bineînţeles, nu rămâne nici partea de offline în spate, pentru că ele sunt în concordanţă. Din punctul meu de vedere, nu ar exista business dacă nu am miza pe ambele variante .Partea de online este în creştere lună de lună şi ne ajută foarte mult la promovarea brandului şi a magazinelor fizice“, susţine Adrian Modîrcă, administratorul companiei Premium Store Bosch România.
După cum povesteşte antreprenorul, magazinele fizice se bucură de o încredere mai mare pentru că acolo produsele pot fi testate. Clientul vine în magazin, încearcă produsul, cere ofertă şi apoi achziţionează. Pe de altă parte, există dezavantajul lipsei de spaţiu pentru expunerea întreagii game.
Creşteri ale vânzărilor de 300%
Compania a început colaborarea cu eMAG Marketplace în anul 2019, chiar înainte de Black Friday, cu această ocazie înregistrând o creştere a vânzărilor de 300%.
„Am avut foarte mare grijă să avem toate produsele în stoc, aşa că am înregistrat cele mai mari vânzări din an. Creşterile de Black Friday sunt şi de 300%“, a adăugat acesta.
În Republica Moldova se înregistrează aproximativ 80% din totalul vânzărilor în magazinele fizice, în timp ce în România acelaşi procent se înregistrează în on-line.
„Dacă pe site coşul unui client conţine două produse, în magazine poate ajunge până la zece produse. Punem foarte mare accent pe partea de consultanţă, încercăm să îi oferim clientului toate informaţiile şi ulterior facem o ofertă personalizată pentru toate produsele de care are nevoie. În on-line nu putem face acest lucru“, explică Adrian Modîrcă.
Soluţii pentru provocările întâmpinate la nivel logistic
Compania beneficiază de serviciul Fulfilment by eMAG, astfel toate serviciile de pe întregul lanţ logistic, de la recepţie şi până la depozitare, picking, împachetare, livrare, relaţii cu clienţii sau retur, acolo unde este cazul, revin în grija eMAG.
„La nivel logistic avem serviciul Fulfilment by eMAG, care te ajută şi te scapă de foarte multe griji. În primul rând, tot ce înseamnă logistică rămâne în responsabilitatea eMAG, inclusiv facturarea şi furnizarea produsului. Noi, ca parteneri, furnizăm o anumită cantitate de marfă în depozitul lor, iar ei trimit coletele în numele nostru“, explică antreprenorul.
Planuri de dezvoltare
Înainte de pandemie compania viza deschiderea a 26 de noi magazine în România, însă planul de dezvoltare a fost regândit, urmând a se lua o decizie finală după ce vor fi studiate datele cu privire la nevoile actuale ale consumatorilor. Pe partea de on-line compania dezvoltă o platformă marketplace pentru comercianţii din Republica Moldova.
„Am încercat şi chiar ne-a reuşit să facem această platformă, un tip de marketplace ca cel al eMAG. Avem câteva sute de parteneri care vând pe platformă, dar vânzările nu se ridică la nivelul celor din România. În Republica Moldova salariile sunt mult mai mici iar clienţii sunt mai puţini. Dar noi continuăm să o dezvoltăm în continuare şi sperăm că vom avea succes“, a mai declarat Adrian Modîrcă.
Articol realizat în parteneriat cu eMAG