Norocoşi că a dispărut: megarechinul care popula oceanele în mezozoic

Rechinul avea dimensiuni uriaşe

Un rechin uriaş, cât două etaje, trăia în oceane acum 100 de milioane de ani, spun cercetătorii care au descoperit o serie de fosile.

Rechinul se numea Leptostyrax macrohiza şi era unul dintre cei mai mari prădători ai acelor ani. Cercetătorii de la Universitatea din Oklahoma spun că rechinul reprezenta un pericol în acele timpuri.

Monstrul a fost descoperit din greşeală. În 2009, un club de amatori într-ale paleontologiei, a făcut o excursie în Fort Worth Texas. În acea zonă, se ştie, există numeroase fosile. Acum 100 de milioane de ani, acea zonă era fundul unei mări, care împărţea America de Nord în două şi care se întindea de la Golful Mexic până în zona Arctică.

Cercetătorii au văzut în 2009 o vertebră destul de mare care ieşea din pământ. Echipa a făcut săpături şi a dat peste trei vertebre de 11,4 centimetri. Specialiştii de la Universitatea din Oklahoma au studiat rechinii din acea zonă şi a dat peste o vertebră care a ieşit la suprafaţă în 1997 în Kansas, care provenea de acum 100 de milioane de ani. Vertebra aparţinea unui rechin care era lung de 9,8 metri.

După ce au analizat fosilele, echipa de la Oklahoma a decis că rechinul din Texas e aceeaşi specie cu cel din Kansas şi aparţine familiei Leptostyrax macrohiza. Până acum, cercetătorii descoperiseră doar dinţii acestei specii, ceea ce făcea foarte dificilă identificarea dimensiunilor adevărate.

Rechinul din trecut avea aceleaşi obiceiuri ca marele rechin alb, care mănâncă tot ce prinde.