Exploziile solare degajează antimaterie

Degajările de energie ce au loc în timpul exploziilor solare duc la expulzarea de partiparticule de antimaterie, au descoperit oamenii de ştiinţă, potrivit popsci.com.

Cercetătorii ştiau deja că reacţiile ce alimentează soarele duc la crearea de particule de antimaterie – denumite pozitroni – însă aceasta este prima dată când particulele respective au fost detectate în acest fel. Gregory Fleishman, profesor la New Jersey Institute of Technology, susţine că descoperirea i-ar putea ajuta pe savanţi să dezlege misterele antimateriei.

De exemplu, depistarea pozitronilor proveniţi de la Soare ar putea facilita descoperirea pozitronilor proveniţi de la alte surse. Mai mult, măsurătorile efectuate de Fleishman şi colegii săi ar putea duce la o mai bună înţelegere a erupţiilor solare

Pozitronii au fost descoperiţi prin folosirea informaţiilor legate de câmpul magnetic şi microunde, obţinute de la instituţiile dedicate studierii Soarelui.

Particulele de antimaterie au aceleaşi caracteristici ca şi particulele de materie, însă au o încărcătură opusă. Când universul s-a format, în urmă cu 13,8 miliarde de ani, exista, probabil, la fel de multă materie ca şi antimaterie. Cumva, coliziunea cu materia a dus la distrugerea unei mari părţi de antimaterie (când materia şi antimateria se întâlnesc, se anihilează), rezultând într-un surplus de materie ce s-a transformat în planete, stele şi galaxii.

Studierea surselor naturale de antimaterie din univers i-ar putea ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă de ce antimateria a pierdut lupta cu materia.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“