Ce creatură enigmatică au găsit oamenii de știință printre cele 100 de specii subacvatice descoperite recent VIDEO

O echipă de cercetători marini, cu misiunea de a înregistra viața ascunsă din oceanele lumii, a raportat descoperirea a aproximativ 100 de specii noi, printre care și o creatură enigmatică, în formă stea.

O nouă specie de pește a fost descoperită la 4800 de metri adâncime
O nouă specie de pește a fost descoperită la 4800 de metri adâncime FOTO captură Ocean Census

Expediția s-a concentrat asupra șanțului Bounty, o regiune puțin explorată a oceanului, situată la aproximativ 800 de kilometri de coasta Noii Zeelande, la est de Insula de Sud.

Călătoria de trei săptămâni a echipei a avut loc în luna februarie, la bordul navei de cercetare Tangaroa, care aparține Institutului Național de Apă și Cercetare Atmosferică al țării, potrivit CNN.

Cercetătorii au colectat aproape 1.800 de mostre de la adâncimi de peste 4.500 de metri, descoperind specii de pești, calmari, moluște și corali despre care cred că sunt noi pentru știință.

"Avem această zonă mare de pe coasta de est a Noii Zeelande, de unde avem absolut foarte puține date. Nu știm nimic despre ea," a spus dr. Daniel Moore, managerul științific al expediției Ocean Census, o alianță lansată în aprilie 2023, care își propune să identifice 100.000 de specii necunoscute în următorii 10 ani.

"A fost o explorare reală, foarte incitantă."

În următoarele trei săptămâni, o echipă de oameni de știință va analiza și descrie descoperirile din adâncul mării pentru a confirma dacă cele descoperite sunt sau nu specii noi.

Cercetătorii sunt interesați mai ales de o descoperire, despre care inițial au crezut că este un fel de stea de mare sau anemonă de mare. "Este încă un mister. Nu îi putem descrie nici măcar familia. Nu știm unde se află în arborele vieții încă, așa că va fi interesant," a spus Moore.

Dr. Michela Mitchell, taxonomist la Queensland Museum Network, a declarat că ar putea fi vorba de un tip de coral de adâncime, numit octocoral.

"Chiar mai interesant, ar putea fi o întreagă nouă grupare în afara octocoralilor. Dacă este așa, aceasta este o descoperire semnificativă pentru adâncurile mării și ne oferă o imagine mult mai clară asupra biodiversității unice a planetei," a spus ea într-o declarație.

Moore a declarat că a fost surprins de descoperirea unei noi specii de pește cunoscută sub numele de eelpout, care a fost "imediat recunoscută ca fiind diferită de celelalte."

"Descoperirea unor vertebrate noi este rară. Există sute de mii de nevertebrate în mare pe care încă nu le cunoaștem. Vertebratele ne place să credem că le cunoaștem, dar realitatea este că pur și simplu nu le știm pe toate," a adăugat el.

Pentru a colecta mostrele, nava a tractat trei tipuri diferite de dispozitive, în funcție de teren.

Acestea includ o plasă tradițională de trauler, care a tras o altă plasă pentru colectarea mostrelor, un cablu rezistent pentru suprafețe stâncoase și un alt dispozitiv care a prelevat apă chiar deasupra fundului mării, precum și o cameră subacvatică tractată.

Există încă lacune uriașe în cunoștințele științifice despre adâncurile oceanului. Din cele 2,2 milioane de specii considerate a exista în oceanele Pământului, doar 240.000 au fost descrise de către oamenii de știință, potrivit recensământului Ocean Census.