Secrete pentru a câştiga respectul colegilor de muncă şi al şefilor: „Fiţi atenţi la cuvintele pe care le folosiţi şi la limbajul corpului“
0Respectul de care ne bucurăm la locul de muncă sau lipsa acestuia pot face o diferenţă foarte mare în felul în care ne simţim atunci când suntem la birou. Vestea bună este că putem controla, prin comportamentul nostru, felul în care ne tratează şi ne privesc colegii şi şefii.
Un studiu realizat recent de Societatea pentru Managementul Resurselor Umane din Virginia a identificat faptul că un tratament respectuos la locul de muncă este cel mai important factor care contribuie la satisfacţia angajatului. Să câştigi respectul colegilor şi al superiorilor este un lucru la fel de important ca şi munca în sine. Pentru a câştiga respectul celor din jur, fiecare om trebuie să ţină cont de câţiva paşi:
Atitudine
Este foarte important să ştii că poţi schimba traiectoria vieţii doar prin schimbarea atitudinii. În loc să te concentrezi pe lucrurile negative, încearcă să vezi partea frumoasă a tot ce ţi se întâmplă. O metodă foarte utilă este conştientizarea şi acordarea unei atenţii sporite modului în care percepi o anumită situaţie şi încercarea de a scăpa de negativism.
Credibilitate
O modalitate uşoară de a transmite credibilitate este consecvenţa şi autenticitatea. Cunoaşteţi probabil expresia „a-şi da cuvântul“. Ei bine, lăsaţi cuvântul pe care îl rostiţi să devină credibil şi să transmită încredere. Cuvintele şi comportamentele sunt cartea de vizită a fiecărei persoane. Pentru a prezenta încredere, ar trebui să ne respectăm în totalitate promisiunile. Comunicarea este o resursă importantă ce poate transmite încredere, scrie blackenterprise.com.
Auto-evaluare
Conştiinţă de sine şi dorinţa de a contribui la succese şi provocări la locul de muncă sunt un criteriu de aur. O practică foarte importantă este auto-evaluarea. Fiecare persoană ar trebui să reflecteze asupra fiecărei zile, gândindu-se la realizările şi eşecurile sale. Trebuie să identifici unde ai nevoie de îmbunătăţiri, acţiune ce trebuie să fie urmată de un plan eficient de auto-corectare.
Pregătiţi-vă pentru următorul nivel
Pentru a atinge succesul, pregătirea este cheia. Cum ar trebui să te pregăteşti? Fă-ţi temele, află secretele care se ascund în spatele activitaţii pe care o defăşori, înţelege structura organizatorică şi află obiectivele firmei. Este mai uşor să lucrezi atunci când înţelegi în mod clar misiunea, valorile şi cultura grupului din care faci parte.
Interacţionează cât mai mult
Nu te pierde în rutina zilnică. Profită de toate oportunitaăţile din care poţi învăţa ceva. Interacţionează cât de mulţ poţi, încearcă să te oferi voluntar şi participă la diferite activităţi în folosul firmei la care lucrezi.
Comunică în mod eficient
În comunicare asiguraţi-vă că daţi tot ce puteţi. Fiţi atenţi la cuvintele pe care le folosiţi şi aveţi grijă la limbajul corpului. Cheia unei comunicări eficiente este asigurarea că mesajul transmis ajunge foarte clar la destinatar.
Gândeşte strategic
Atunci când planifici ceva, nu te mai gândi la barierele care ar putea să apară în calea succeselor, ci identifică soluţii. În loc să ai doar o soluţie pentru fiecare problemă, încearcă să te bazezi pe un plan de rezervă, astfel încât să poţi merge mai departe chiar şi atunci când apar obstacole.