Zborul 370 al Malaysia Airlines a dispărut în martie 2014. Ce informații avem un deceniu mai târziu VIDEO

0
Publicat:

În urmă cu aproape un deceniu, zborul MH370 al companiei Malaysia Airlines a dispărut din senin. Au fost găsite cantități mici de resturi ale avionului, dar rapoartele rămân neconcludente. Încă nu știm ce s-a întâmplat.

Avionul Boeing 777 a dispărut cu 239 de pasageri la bord. FOTO Shutterstock
Avionul Boeing 777 a dispărut cu 239 de pasageri la bord. FOTO Shutterstock

Fiind, fără îndoială, unul dintre cele mai mari mistere ale ultimului deceniu, există încă sute de întrebări în legătură cu dispariția zborului MH370. Cum au arătat ultimele momente ale avionului în aer? De ce nu a fost recuperat avionul? Ce nu ne spune guvernul? Știe măcar guvernul ceva despre asta?

În contextul în care se împlinesc 10 ani de la dispariția zborului MH370, iată câteva date cheie despre avionul dispărut, scrie yahoo.com.

Ce știm despre zborul MH370 al companiei Malaysia Airlines?

1. Zborul 370 a decolat pe 8 martie 2014, imediat după miezul nopții

Pe 8 martie 2014, la ora 00:41, zborul MH370 al companiei Malaysia Airlines a decolat cu 227 de pasageri și 12 membri ai echipajului de pe Aeroportul Internațional din Kuala Lumpur. Avionul urma să ajungă la Aeroportul Internațional Beijing Capital la ora locală 6:30. Nu a mai ajuns. În schimb, la ora 1:07 a.m., avionul a trimis ultimul său raport automat de poziție. La ora 1:19 a.m., controlorii de trafic aerian au primit ultima transmisie vocală din cabina de pilotaj a avionului nefericit: "Noapte bună, Malaysian 3-7-0", conform History.

La aproximativ o oră după ce avionul a ratat ora de aterizare programată la Beijing, Malaysia Airlines a anunțat dispariția acestuia.

2. Nu a fost trimis niciun semnal de ajutor

Avionul Boeing 777 a dispărut în tăcere. Nu s-a primit niciodată un semnal de ajutor. Piloții nu au activat niciodată un SOS. De ce? Acest lucru rămâne un mister. Împreună cu cea mai mare parte a avionului, cutia neagră nu a fost găsită niciodată - și ar fi putut oferi răspunsuri, potrivit The Washington Post.

Potrivit CNN, balizele de urgență - cunoscute și sub numele de transmițătoare de localizare de urgență - sunt dispozitive care trimit un semnal electronic de ajutor în caz de prăbușire. Acestea nu pot funcționa sub apă. Zborul 370 avea patru transmițătoare de localizare de urgență, au declarat oficialii malaysieni pentru CNN. Două erau depozitate pe pluta de salvare a avionului, unul era depozitat în cabină, iar al patrulea era o antenă lângă ușa din spate, în partea superioară a aeronavei.

Este nevoie doar de o "rafală" de date de o jumătate de secundă pentru ca emițătoarele să indice o situație de urgență. Nu a existat niciodată o singură rafală. Dacă antena funcționa, s-ar fi putut rupe în cazul unui accident. Celelalte transmițătoare nu vor funcționa dacă baliza este scufundată sub apă.

3. Avionul a deviat de la curs

Zborul Malaysia 370 a deviat probabil intenționat de la curs, relatează Time. Un raport al guvernului malaezian publicat în 2018 a susținut că Boeing 777 și-a schimbat cursul - raportul a susținut că manevrele făcute de avion s-au datorat probabil manipulării sistemului, nu unei defecțiuni a acestuia.

Experții au cartografiat traseul avionului prin intermediul unor conexiuni de date din oră în oră cu un satelit. Ei cred că avionul ar fi putut rămâne fără combustibil și a căzut în Oceanul Indian.

"Nu putem determina cu certitudine motivele pentru care aeronava a deviat de la ruta planificată", a declarat Kok Soo Chon, inspectorul șef al echipei de investigație MH370, potrivit Time. "Nu poate fi exclusă posibilitatea unei intervenții din partea unei terțe părți".

4. Baliza de localizare a înregistratorului de date al avionului a expirat

Un raport cuprinzător în cazul dispariției zborului 370 a dezvăluit că bateria de la baliza de localizare a avionului pentru înregistratorul de date a expirat cu mai mult de un an înainte de dispariția Boeingului 777, per Deseret News.

Deși bateria balizei era descărcată, dispozitivul de înregistrare a datelor - cunoscut și sub numele de "cutie neagră" - ar fi funcționat și ar fi înregistrat probabil ce s-a întâmplat în avion.

5. Resturi de la avion au fost aduse la suprafață în 2015 și 2016

Aproximativ 20 de bucăți din avion au fost găsite de către public pe coasta africană și pe insulele din Oceanul Indian, potrivit BBC. Cele mai multe dintre piese au fost găsite în 2015 și 2016.

Citește și: Malaysia Airlines #370

Printre piesele găsite se numără: flaperonul aripii drepte, flapsul exterior drept, panoul dulapului, panoul interior al cabinei și marginea de tragere a flapsului exterior stâng. Cele mai multe dintre piesele găsite au fost confirmate ca fiind părți din MH370.

Prima piesă descoperită, flaperonul aripii drepte, a fost examinată în Franța de către experți internaționali în aviație care spun că sunt convinși "cu certitudine" că piesa provine de la MH370, potrivit BBC.

Ce spun adepții teoriei conspirației despre MH370?

Dispariția zborului MH370 oferă un teren propice pentru teoriile conspirației (unele rezonabile, altele aberante) și, din moment ce încă nu știm exact ce s-a întâmplat cu zborul MH370, teoriile conspirației cu privire la dispariția zborului MH370 sunt vii și sănătoase. Iată câteva dintre cele mai comune teorii.

1. Operațiunile speciale rusești au luat avionul

Un articol din New York Magazine emite ipoteza că avionul a fost deturnat de către trupele speciale rusești. Actorii neaveniți ar fi putut pătrunde în compartimentul de electronice și echipamente, care se află în fața cabinei de clasa întâi a unui Boeing 777. Teoretic, un deturnator expert ar putea avea acces la echipamente care ar putea fi folosite pentru a modifica datele satelitare și pentru a schimba punctele pe care le-a luat avionul - oferind anchetatorilor o pistă falsă. Ar fi putut chiar să preia controlul asupra comenzilor de zbor.

Jeff Wise, omul din spatele acestei teorii, crede că avionul a călătorit de fapt spre nordul Asiei, cu destinația finală în Kazahstan, unde există piste suficient de mari pentru un Boeing 777. Teoria lui Wise este bine documentată, el oferă afirmații cu privire la pasagerii care ar fi putut fi autorii și o locație exactă în care avionul ar fi putut ateriza, dar nu a fost încă dovedită.

2. A avut loc un incendiu în cabina de pilotaj

Chris Goodfellow, un pilot cu 20 de ani de experiență, crede că soarta zborului MH370 a fost provocată de un incendiu electric în cabina de pilotaj. El își descrie teoria ca fiind o "explicație simplă" pentru dispariția Boeingului 777, potrivit Wired. Goodfellow sugerează că un incendiu în cabina de pilotaj explică dispariția bruscă a comunicațiilor și virajul brusc la stânga al avionului - pilotul experimentat al MH370 se îndrepta spre cel mai apropiat aeroport în mijlocul incendiului.

Goodfellow descrie o varietate de circumstanțe nefericite care ar fi putut duce la un incendiu în cabina de pilotaj. Dacă acesta s-ar fi produs, echipajul de zbor ar fi putut să sufere din cauza fumului, în timp ce avionul a continuat să zboare până când comenzile au ars sau a rămas fără combustibil.

3. A fost o crimă-sinucidere a pilotului

Larry Vance, un expert canadian în aviație și fost investigator de accidente aviatice, a declarat pentru CBC News că poate afirma cu "100% certitudine" că dispariția MH370 a fost un act de crimă-sinucidere din partea pilotului.

"Acesta este un eveniment criminal. Nu este un accident", a declarat Vance pentru CBC News. "Acest lucru a fost planificat și condus, realizat de un individ care avea controlul avionului prin intermediul slujbei sale de a avea controlul avionului".

Vance spune că, pe baza examinării resturilor de avion spălate, poate confirma că avionul a fost prăbușit în mod deliberat.

4. Armata americană l-a doborât

O altă teorie sugerează că avionul urma să plece într-o misiune sinucigașă, iar armata americană l-a doborât înainte de a ajunge la țintă, potrivit Wired. Americanii au mușamalizat fapta prin modificarea datelor din satelit ale avionului și prin colectarea resturilor, susține această teorie.

5. Răpit de extratereștri

Când ai dubii, dă vina pe extratereștri. Mai trebuie să spun ceva?

Urmăriți: trailerul filmului "MH370: Avionul care a dispărut'

Pe 8 martie 2023 - la exact nouă ani de la dispariția misterioasă a MH370′ - Netflix a lansat un documentar, "MH370: The Plane That Disappeared", care sapă în ceea ce s-a întâmplat în primele ore și zile de la dispariție, o scurtă istorie a companiei Malaysian Airlines și o privire asupra căutării în curs a zborului 370.

"Nouă ani mai târziu, evenimentul este încă un mister tulburător și nerezolvat, iar documentarul speculativ în trei părți "MH370: Avionul care a dispărut' reunește o comunitate globală de membri ai familiei, oameni de știință și jurnaliști de investigație, care continuă să caute răspunsuri", precizează Netflix.

Urmăriți mai jos un trailer al documentarului.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite