Ţinuta de vacanţă, în viziune românească: eleganţă pariziană şi exotism

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Costul de baie Lia Aram. Fotografii David Muntean
Costul de baie Lia Aram. Fotografii David Muntean

A doua ediţie a evenimentului C Fashion Gala Summer Edition, organizat săptămâna trecută de analistul de modă Alin Gălăţescu, a reunit la Club Chaboo din Capitală colecţiile de cruise a opt designeri români. Piesele vestimentare special realizate pentru publicul interesat de ţinutele de vacanţă s-au aliniat trendurilor internaţionale, de la stilul nomad, cu haine inspirate de Maroc, la imprimeurile acvatice sau cele florale

Creatorii de modă autohtoni selectaţi de analistul de modă Alin Gălăţescu să-şi prezinte colecţiile miercuri, 10 august, la a doua ediţia a C Fashion Gala Summer Edition, desfăşurată la piscina clubului Club Chaboo din Bucureşti, se numără printre puţinii din România care fac ţinute de cruise, ţinând cont că acestea reprezintă sezoane intermediare în modă, dincolo de colecţiile principale, de primăvara-vară şi toamnă-iarnă.

Alin Gălăţescu, recunoscut şi ca managerul Avanpremiere, cel mai important eveniment multi-brand al modei autohtone, a încercat odată cu această gală dedicată zonei vestimentare de vacanţă să vină în întâmpinarea dorinţei unui segment de clienţi care creşte şi în România.

”Din ce în ce mai mult, românii încep să fie interesaţi de garderoba de vacanţă. Este un fenomen care se întâmplă la ieşirile publice. Atunci când te duci în zone unde şti că reprezentativitatea ţinutei tale conteză, se acordă foarte multă atenţie acestui aspect. De exemplu, sunt persoane care acordă foarte multă atenţie ţinutei şi în restul timpului sau au nişte coduri vestimentare pe care trebuie să le respecte, pentru că lucrează în domenii unde se impun astfel de coduri, aşa că explorează la nivelul vacanţei. Alţii explorează în vacanţă elemente complementare celor pe care le abordează în zona normală, urbană, de zi. Se duc spre stilul nomad, sport sau mai exotic, cu ţinute poate mai senzuale, elemente pe care nu le poţi aborda zi de zi. Toţi cei care sunt pasionaţi de stil se bucură să exploreze vestimentar cu garderoba relaxată de vacanţă“, a subliniat Gălăţescu scopul acestor colecţii special realizate pentru cei care vor să-şi compună ţinute perfecte pentru perioada vacanţelor.

Costume de baie cu broderii preţioase şi elemente marocane

În cadrul galei, Gălăţescu a avut şi trei debuturi, respectiv Lia Aram, Omra si Laura Olaru, ţinând cont că de fiecare dată încearcă să promoveze designerii autohtoni şi să aducă publicului roman interesat de modă colecţii valoroase, în viziunea unor creatori de modă tineri şi talentaţi.

Astfel, colecţia Omra a inclus imprimeurile cu flori mici, rochiile feminine, lejere, cu talia subliniată, spatele gol şi mâneci chimono, multe dintre ţinute fiind inspirate de lenjeria provocatoare, de budoar. Accentele de culoare, predominant albe şi bleu, au subliniat aerul de vacanţă al colecţiei, alături de materialele transparente şi pantofii comozi, cu talpă joasă, marca Aldo.

omra
lia aram

Foto: Creaţie Omra (stânga), costum de baie Lia Aram (dreapta)

Prezentarea Lia Aram a fost inspirată foarte mult de zona stilistică britanică, riguroasă, cu elemente ale epocii victoriene reinterepretate, după cum a observat Gălăţescu. Au fost vizibile volanele, topurile în combinaţie cu pantalonii capri, alături de costumele de baie cu broderii bogate, preţioase, şi rochiile asimetrice.

Exoticul şi stilul nomad s-au regăsit în prezentarea Studio Cabal, unde a fost exploatată ca zonă geografică Marocul, după cum a punctat consultantul de modă Alin Gălăţescu. Elementele exotice, de călătorie, au fost completate de o iconografie specifică, parte din semnătura casei de modă, care suprinde în fiecare sezon cu o serie de imprimeuri cu o simbolistică aparte. Ţinutele moderne, în combinaţii de negru şi kaki, gri şi alb, au inclus bluzele de tip tunică, cu glugă, fuste purtate peste pantaloni, decupajele în zona taliei şi centurile purtate lejer, pe şolduri.  

studio cabal foto david muntean

Creaţii Studio Cabal. FOTO David Muntean

Imprimeuri inspirate de natură şi mătase

La rândul ei, Aleha Toncea s-a axat pe imprimeuri inspirate de natură – apă, aer, pământ – cu accent pe elementele acvatice, florale şi minerale. Suprafaţa rochiilor lungi, unele prinse pe un singur umăr şi cu spatele generos decoltat, din mătase şi satin, a reprezentat “pânza” unde s-au îmbinat nuanţe puternice de verde, roşu, mov şi ciclamen.

moda
moda

Foto: Rochie Aleha Toncea (stânga), creaţie Norina Stoica (dreapta)

Pentru al treilea sezon la rând, Norina Stoica a continuat periplul în Roma Antică, de data aceasta cu trimitere către zona vestalelor, a subliniat Gălăţescu. Rochiile cu trenă, cu spatele decoltat şi decupaje adânci pe picior, cu franjuri şi suprapuneri de voal, alături de sutienele cu cupe conice, au conturat o colecţie în care feminitatea a adus aminte de preotesele romane cărora li se impunea castitatea absolută. Tocmai de aceea, piesele vestimentare au fost preponderent ecru (de culoarea mătăsii naturale, nealbite – n.r.) şi off-white (alb cu irizaţii satinate, vanilie, fildeş –  n.r.).

moda
moda

Foto:  Creaţii Crina Moldovan, genţi Laura Olaru, pălării Mădălina Vlad

Descrisă de Alin Gălăţescu drept o “surpriză”, prezentarea Crinei Moldovan, cu ţinute exclusiv negre, axată pe jocuri de volume, a fost completată de o colecţie de pălării semnate Mădălina Vlad şi genţi realizate de Laura Olaru, unul dintre debuturile serii. Pălăriile de inspiraţie asiatică au avut trimiteri stilistice europene, prin elementele florale, fiind descrise de Gălăţescu ca “o combinaţie de Ascot cu Tokyo”. Ţinutele elegante au fost completate de genţile realizate de Olaru, cu elemente din zona portuară, marinărească, unde s-au remarcat formele rotunde sau cilindrice, alături de genţile de tip sac sau rucsac, din combinaţii de piele şi material textil.

moda
moda

Foto: Creaţii Simona Semen

Prezentarea colecţiei Simona Semen a debutat pe muzica regretatului interpret Prince, cu piese vestimentare axate pe o zonă extrem de elegantă, inspirată de Paris, cu croieli specific franceze, dar cu o cromatică vieneză, cu broderii aplicate manual, detaliu care ţine, de asemenea, de cultura vieneză şi de art nouveau-ul din spaţiul german, a precizat Gălăţescu. Chiar dacă nuanţele predominante au adus aminte mai degrabă de toamnă, gold rose, marsala, kaki, gri-sablat, materialele au fost extrem de feminine, fiind folosită foarte multă mătase.

moda
moda

                                                     Foto Creaţii Marie Ollie

Nu în ultimul rând, în colecţia Marie Ollie s-a pus accent pe fustele înfăşurate, cu volumetrii, imprimeuri în culori intense, o colecţie senzuală, după cum a catalogat-o Gălăţescu. Prezentarea a adus în prim-plan fustele cu talie înaltă, subliniată cu brâuri de panglică şi funde, purtate cu cămăşi din materiale transparente, dar şi pantalonii drepţi, largi, în combinaţie cu tunici.

Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite