Oboseala decizională. Motivele pentru care utilizatorii aplicațiilor de dating se simt epuizați
0Un număr din ce în ce mai mare de utilizatori ai aplicațiilor de dating se confruntă cu epuizarea. Unii au prea multe opțiuni, alții au prea puține, a afirmat Justin McLeod, CEO-ul Hinge, relatează Business Insider.

„Unul este că ești copleșit: există atât de multă activitate și atât de mulți oameni și toată lumea începe să arate la fel, iar conversațiile dispar", a spus Justin McLeod, CEO-ul Hinge, în cadrul unui interviu recent acordat publicației Financial Times.
Pe de altă parte, a precizat el, mulți oameni nu sunt suficient de activi - de exemplu, trimit like-uri și note și nu primesc niciun răspuns.
Afirmațiile sale coincid cu rezultatele unui sondaj realizat recent de sursa citată, menit să ia pulsul generației Z. Pentru generațiile mai tinere, întâlnirile online pot fi prea tranzacționale - iar nenumăratele opțiuni pot duce la apariția unei stări de oboseală decizională, au spus respondenții în sondajul realizat la începutul acestui an.
Conform unor date din trecut, puțini utilizatori s-au bucurat de o atenție deosebită pe aplicațiile de dating.
De exemplu, primii 1% dintre bărbații de pe Hinge au primit 16% din totalul like-urilor din aplicație, iar primele 1% dintre femei au primit puțin peste 11% din totalul like-urilor, conform datelor Hinge citate anterior de Quartz.
Între timp, ultimii 50% dintre bărbați au primit doar 4,3% din numărul total de like-uri din aplicație, iar ultimele 50% dintre femei au primit puțin sub 8% din like-uri.
Inteligența artificială
Hinge crede că inteligența artificială ar putea contribui la îmbunătățirea situației, înlesnind creșterea numărului de întâlniri.
„Șansa oferită de inteligența artificială constă în faptul că ne permite să funcționăm din ce în ce mai mult ca un pețitor care face prezentări foarte, foarte bine direcționate și ajută oamenii să se pună în valoare", a susținut McLeod pentru FT.
Astfel, acei utilizatori care primesc prea multe like-uri nu vor mai fi nevoiți să petreacă atât de mult timp pentru a-și cântări opțiunile. Între timp, cei care nu primesc suficient de multă atenție ar putea avea șanse mai mari de a avea o întâlnire.
Hinge va folosi informațiile din profilul utilizatorilor, comportamentul lor pe aplicație și feedback-ul pe care îl oferă după ce au ieșit la o întâlnire prin intermediul aplicației pentru a-și dezvolta algoritmii de compatibilitate, a afirmat McLeod.
„Întrebăm oamenii dacă au avut o întâlnire bună, astfel încât să avem de fapt informațiile de care avem nevoie pentru a ne da seama: Care sunt aspectele care fac ca o întâlnire să fie bună? Și cum le identificăm, atunci când încercăm să potrivim oamenii?", a mărturisit McLeod pentru FT.
Compania mamă a lui Hinge, Match Group - care are în portofoliu aplicații precum Tinder și OkCupid - încearcă, de asemenea, să integreze noi funcții bazate pe inteligență artificială pentru a rezolva „problemele utilizatorilor" și pentru a atrage noi utilizatori, potrivit raportului de venituri din al treilea trimestru.
Conform lui McLeod, în următorii ani, inteligența artificială va determina o revoluție în domeniul întâlnirilor online care va fi la fel de mare ca și apariția aplicațiilor de dating.