Cum comunici cu colegii în noua lume digitală. Camera video oprită înseamnă viață scurtă în firmă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Limbajul corpului a devenit foarte important în noua lume digitală, iar angajații trebuie să se obișnuiască cu noile moduri subtile prin care șeful sau colegii încearcă să transmită un mesaj.

FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

În cea mai mare parte, abilitățile noastre sociale învățate înseamnă că majoritatea dintre noi avem un anumit nivel de fluență în interpretarea comunicării non-verbale a altora și înseamnă, de asemenea, că știm să comunicăm tacit.

Gândiți-vă, să zicem, la cunoștințele dvs. inerente de a zâmbi atunci când salutați un client, de a face contact vizual în conversație și de a menține încrezător limbajul corpului în timpul unui interviu, scrie BBC

„Dacă vrei să influențezi oamenii într-un mod pozitiv, atunci atitudinea ta și modul în care ești perceput folosind comunicarea non-verbală este foarte importantă”, spune Mi Ridell, expert în limbajul corpului cu sediul în Stockholm, Suedia.

Annemieke Meurs-Karels, expertă olandeză în comunicare non-verbală, spune că oamenii reacționează adesea mai mult la ceea ce faci decât la ceea ce spui. 

Cu toate acestea, deși am fost instruiți despre importanța indiciilor non-verbale în persoană, în spațiul de lucru digital, acest tip de comunicare poate părea mai puțin important. Multe conversații de serviciu au loc acum prin chat-uri online și chiar și întâlnirile video pot avea loc cu camerele oprite.

Chiar și atunci când munca de la distanță nu pare să includă indicii tacite, comunicarea non-verbală încă are loc. Un sondaj din 2022 făcut pe un eșantion de 200 de directori a arătat că 92% dintre manageri credeau că angajații care și-au oprit camerele în timpul întâlnirilor aveau mai puține șanse să aibă un viitor pe termen lung în compania lor.

Noua schimbare la locul de muncă în ceea ce privește locul și modul în care lucrăm a extins lumea comunicării non-verbale.

De exemplu, în apelurile video, fundalul poate oferi tot felul de informații non-verbale despre stilul de viață, interesele și chiar nivelul de profesionalism al colegilor. Multe dintre componentele comunicării tacite în persoană și-au făcut loc și în domeniul digital - limbajul corpului cum ar fi contactul vizual, postura, gesturile și expresiile faciale; precum și îngrijirea personală, cum ar fi coafurile sau hainele pe care alegem să le purtăm la serviciu, mai scrie sursa citată. 

Datele au arătat că în timpul apelurilor video, factori precum unghiurile camerei, distanța față de cameră și capacitatea de a face contact vizual influențează cât de simpatici sunt percepuți a fi oamenii.

Contactul vizual în special este asociat pozitiv cu simpatia, prezența socială și atracția interpersonală. Cu toate acestea, pentru a stabili un contact vizual la un apel video, trebuie să mergem împotriva instinctelor noastre naturale.

„N-am sta la o ședință de consiliu cu o geantă peste cap. Trebuie să învățăm reguli noi pentru a nu fi nepoliticos”, a mai spus Mi Redell. 

Folosirea unei fotografii clare a feței tale cu o expresie deschisă, în loc de o fotografie goală de avatar pe un canal de chat, poate fi un gest mic, dar poate ajuta la construirea afinității, chiar și cu colegii pe care nu i-ai întâlnit în persoană.

„Vederea unei imagini te poate face să simți că persoana este mai demnă de încredere”, spune Ridell.

Asta nu înseamnă că trebuie să-ți arăți în mod constant propria față cu colegii – un emoji sau un gif în timp util într-un chat de grup poate avea, de asemenea, un impact puternic asupra celorlalți și poate ajuta la construirea unei atmosfere prietenoase și incluzive.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite