Designer de milioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Simona Hulber contrazice condiţia designerului vestimentar român neînţeles şi nepreţuit la el acasă, reuşind să pună bazele unei afaceri de succes aici. Costumele şi cămăşile realizate de ea au generat încasări anuale şi de zece milioane de euro. Va reuşi aceleaşi performanţe sub semnul exclusivismului?Pagină realizată de redacţia Forbes. 

În anul 2001, creatoarea de modă Doina Levintza punea în scenă primul (şi singurul de până acum) show masculin - „Levintza Men". Puţini ştiu, însă, că în culise o tânără de nici 25 de ani urmărea cu sufletul la gură toate reacţiile din sală. Doamna Doina, cum îi spun apropiaţii, îi dăduse o şansă uriaşă studentei orădence Simona Hulber, în ultimul an la Facultatea de Arte Plastice, când o numise asistent designer al ineditei colecţii.

Show-ul a rămas un punct de reper în moda masculină românească şi a demonstrat că Levintza nu dăduse greş când a pariat pe câştigătoarea din anul 2000 a competiţiei „Zilele Internaţionale ale Modei Bucureşti". Simona păşise deja cu dreptul pe podiumul colecţiilor vestimentare bărbăteşti. Colecţia prezentată de aspiranta la un locşor în Bucureşti „spărsese" tradiţia câştigătorilor din Capitală sau din Cluj. Nu avea cum să treacă neobservată.

Început la Bigotti

Totuşi, ceea ce Simona ­Hul­ber a reuşit să construiască începând de atunci în lumea modei a rămas departe de lumina podiumurilor şi a reflectoarelor. A învăţat şi a evoluat în spatele brandurilor cu ambiţia celor care ştiu că talentul nu ţine de foame. După ce a terminat facultatea a intrat în echipa Bigotti. „Atunci a început, practic, drumul meu, într-o piaţă în care nici măcar conceptul «merchandiser» nu exista", povesteşte Simona Hulber. Moda comercială a învăţat-o să nu mai privească totul dintr-o perspectivă artistică. Cu greu ţi-ai putea-o imagina pe această femeie delicată negociind la sânge preţurile materialelor, scotocind sezon de sezon după ultimele noutăţi prin târgurile europene de ţesături şi produse, stabilind bugete şi calculând „la milimetru" raportul calitate-preţ, precum şi profitul pe care o colecţie l-ar putea aduce.

În cei cinci ani petrecuţi la Bigotti, a crescut odată cu brandul, cu cele 28 de magazine deschise, cu subbrandurile Artigiani şi Massini. A vândut sute de mii de produse concepute de ea, performanţă la care majoritatea designerilor români abia îndrăznesc să viseze. „Este o satisfacţie extraordinară", recunoaşte Hulber cu o aparentă detaşare. În realitate, în tot ceea ce face, designerul urmăreşte finalitatea produsului cu perseverenţă. „Nu sunt doar designer. Vreau să văd că hainele mele se şi vând. Trebuie să îmbini artisticul cu partea pragmatică pentru a face performanţă", explică Simona Hulber.

Croitorie pentru bărbaţi... celebri

Între timp, numărul brandurilor şi al proiectelor care îi poartă semnătura în materie de design a crescut. Din 2005 realizează colecţii de haine pentru propria croitorie de lux Zenonni Su Misura, din 2007 lucrează la repoziţionarea pe piaţă a brandului Cavaliere, iar din 2008 a început să acorde consiliere vestimentară politicienilor, expaţilor şi oamenilor de afaceri cu ştaif. Toate - în paralel cu realizarea câtorva colecţii de haine pentru branduri de top din Olanda, Belgia, Germania şi Italia.

Şcoala fashionului comercial a ascuţit simţurile designerului şi a făcut repede loc în planurile sale pentru direcţiile exclusiviste. Alături de alţi doi colegi de la Bigotti, Simona Hulber a deschis, în 2005, în centrul Capitalei, prima croitorie „bespoke" (personalizată) pentru bărbaţi. „Vroiam să fac ceva trainic şi de calitate, cum numai în croitoriile italiene mai văzusem", explică Simona. Peste 1.000 de clienţi au trecut prin mâinile ei de când Zenonni a impus, în România, atelierul din care până şi cei mai cusurgii clienţi pot ieşi mulţumiţi.

Cele câteva sute de piese care compun un costum Zenonni sunt aduse din Italia, iar preţul unui metru liniar de stofă ajunge şi la 900 de euro. O cămaşă la Zenonni costă în medie 120 de euro, iar un costum - de la 700 până la 2.000 de euro. Designerul se învârte în lumea celor cu bani şi ştie ce se află în garderoba multora dintre ei.

O parte din clienţii Zenonni - cu niciun chip Simona Hulber nu le divulgă numele - aleg să înveţe tot de la designer ce haine li se potrivesc şi, mai ales, cum să le poarte. Dacă la Bigotti se entuziasma când îşi vedea creaţiile purtate pe stradă, acum urmăreşte cu mândrie la televizor rezultatele muncii ei. Cele câteva minute de atitudine relaxată în faţa camerelor de filmat înseamnă uneori chiar şi o muncă de consiliere de doi ani cu purtătorul hainelor de lux.

Simona Hulber a depăşit emoţia începuturilor şi afişează siguranţa designerului care a reuşit să se impună în exclusivista lume a bărbaţilor. Vorbeşte, fără părere de rău, despre compromisul făcut între creaţie şi business cu siguranţa celui care ştie că a ales drumul cel bun. Deşi dorinţa ei cea mai mare este să creeze din nou colecţii de podium, nu are timp pentru zarva din lumea modei. „Nu îmi place să apar. Vreau să îmi fac treaba şi atât", încheie designerul.

"Nu sunt doar designer. Vreau să văd că hainele mele se şi vând."
Simona Hulber
designer

În spatele brandurilor

David Bryan, solistul trupei Hotel FM, în ţinuta semnată de Hulber



- Designerul din spatele mărcilor Bigotti, Cavaliere, Zenonni, dar şi al altor nume de pe piaţa europeană care vând „total look for men" s-a ocupat de ţinuta trupei Hotel FM la Düsseldorf, în marea finală Eurovision 2011. Melodia românilor n-a făcut furori, însă pantalonii purtaţi de solistul David Bryan au intrat în vizorul presei de modă din Marea Britanie şi din Franţa. 

- În ultimii zece ani au fost vândute, în România, aproximativ 600.000 de cămăşi şi 50.000 de costume concepute de Simona Hulber, echivalentul unor vânzări anuale în valoare de aproximativ opt milioane de euro.

- Designerul a realizat colecţii de haine vândute în România şi pentru Loro Piana, Cloth Ermenegildo Zegna şi Thomas Mason.

- Simona Hulber colaborează şi cu branduri precum Nara Camicie, C.I.T., Albini Group (Italia), Society Shirts, Borelio (Belgia).

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite