Cum ne atingem obiectivele profesionale mai repede şi fără probleme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Agenda de lucru trebuie să fie bine organizată pentru a fi eficient. FOTO: Lifezap
Agenda de lucru trebuie să fie bine organizată pentru a fi eficient. FOTO: Lifezap

Momentele în care suntem aglomeraţi cu sarcinile pe care trebuie să le ducem la îndeplinire pot duce de multe ori la dezorientare noastră, în sensul că nu ştim ce să facem prima dată, iar uneori uităm detalii importante, ceea ce scoate din ritm şi riscă să ducă la eşecul acţiunilor noastre.

Multe din obiectivele care stau pe agenda de lucru ne provoacă probleme pentru că atingerea acestora presupune un volum ridicat de muncă şi micile detalii riscă să ne pună în situaţia de a pierde din vedere aspecte esenţiale din tabloul general.

Pentru a reuşi să ne punem în ordine un plan general de abordare a ceea ce vrem să face, „Lifezap” înaintează şapte sfaturi care să faciliteze munca noastră.

1.Stabileşte-ţi un sistem de lucru

În cazul în care este vorba de realizarea unei sarcini de lucru care presupune o activitate repetitivă, cel mai bine este să ai de la început un sistem de lucru bine stabilit, care să urmărească simplificarea acţiunilor.

2.Îndepărtează lucrurile care te distrag

Un alt element esenţial pentru a-ţi îmbunătăţi eficacitatea este îndepărtarea lucrurilor care te distrag (reţele de socializare, jocuri pe calculator, obiecte de pe birou sau din încăperea în care lucrezi etc.).

3.Ţine o evidenţă

Crearea unui sistem de evidenţă este un alt mod de a te ocupa de lucrurile care necesită să fie făcute cât mai repede. În momentul în care există o bună planificare a documentelor, în fişiere distincte, ştii unde trebuie să cauţi pentru a obţine informaţiile necesare. Acest element îl vei aprecia mai ales în momentul în care deadline-urile te presează.

4.Practica sau experienţa acumulată

În momentul în care te-a lungul timpului te-ai pregătit şi ai trecut prin ceea ce ţi se cere să faci la locul de muncă, îndeplinirea obiectivelor pare o acţiune firească şi care nu pune probleme.

5.Învaţă să te recompensezi singur

A-ţi cunoaşte propria valoarea profesională înseamnă să ştii în momentele de pauză să te recompensezi după ce ai muncit într-un ritm alert. Momentele de muncă intensă trebuie alternate perioade în care să-ţi reîncarci bateriile.   

6.Profită de tehnologia contemporană

Pe lângă activităţile care presupun utilizarea elementelor clasice din jurul nostru, o parte din sarcinile noastre pot fi îndeplinite cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră. Legat de acestea, nu trebuie să ne fie teamă să le utilizăm dacă aportul acestora este important.

7.Stabileşte-ţi agenda personală

Viaţa personală joacă un rol esenţial pentru atitudinea pozitivă a unei persoane. În momentul care există o agendă personală pentru timpul liber bine organizată, un angajat încearcă să ducă la bun sfârşit ceea ce are de făcut cât mai repede pentru a se putea ocupa şi de treburile personale.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite