Scandal la Muzeul Naţional de Artă, după ce directorul Călin Stegerean a fost evaluat cu nota 6.25

0
0

După ce Directorul Muzeului Naţional de Artă al României (MNAR), Călin Stegerean, a fost notat cu 6.25 la evaluarea care a avut loc pe 13 iunie, acesta i-a adresat o scrisoare ministrului demisionar al Culturii, Ionuţ Vulpescu, în care a notat că evaluarea activităţii sale nu a fost legală. Zilele acestea, directori din MNAR au contestat afirmaţiile făcute de Stegerean în scrisoare, considerându-le tendenţioase şi neconforme cu realitatea.

Liviu Constantinescu, director adjunct tehnic, şi Octavian Boicescu, director adjunct ştiinţific, la Muzeul Naţional de Artă al României, precizează într-un comunicat transmis news.ro, că „documentele existente pot proba oricărei persoane interesate contrariul celor declarate de domnul Stegerean, afirmaţiile domniei sale, grave, putând dăuna imaginii muzeului, imagine de care susţine că este preocupat. În plus, cele menţionate aruncă o nemeritată umbră de îndoială asupra personalului instituţiei implicat în procesul de achiziţie de bunuri şi servicii, între care şi specialişti cu o consistentă vechime în MNAR, a căror constantă preocupare, grijă şi pricepere au contribuit la păstrarea prestanţei unei instituţii de importanţă naţională, care s-a aflat în afara unor asemenea suspiciuni”.

Directorii adjuncţi ai MNAR afirmă în legătură cu situaţia muzeului, descrisă de Stegerean în scrisoare, că cele mai importante expoziţii ale instituţiei pe 2016 au fost pregătite cu mult înainte de mandatul actualului director. 

„În scrisoarea în cauză se face referire la dinamica muzeului înregistrată în ultimele şase luni  ale anului 2016, respectiv cadenţa expoziţională cu cinci expoziţii noi. Pentru o corectă informare, ţinem să precizăm că trei dintre acestea, respectiv Peisaje franceze, Artă pentru popor? şi Anatomia restaurării, cele mai importante expoziţii ale anului 2016, au fost pregătite cu mult înainte de mandatul domnului Stegerean, proiectele respective figurând în planul expoziţional minimal al MNAR din 2015 şi fiind realizate exclusiv prin eforturile curatorilor şi echipelor MNAR”, se arată în punctul de vedere al celor doi reprezentanţi ai muzeului.

Directorii adjuncţi ai MNAR spun că muzeul nu este la prima participare la Beinala de la Veneţia, aşa cum a scris Călin Stegerean în scrisoare. 

„În acelaşi timp, afirmaţia domnului Călin Stegerean, conform căreia MNAR ar fi participat pentru prima dată cu lucrări la Bienala de la Veneţia, lăsând a se înţelege că rolul MNAR în organizarea expoziţiei Geta Brătescu, din cadrul pavilionului României, ar fi fost unul capital, este una exagerată, muzeul a fost doar un împrumutător (mai puţin de o treime din totalul lucrărilor expuse) alături de MNAC, Galeria Ivan şi artista însăşi. Este bine să reamintim şi faptul că România a mai participat la Bienala de la Veneţia cu piese din patrimoniul MNAR, începând din 1956, când s-a decis reluarea participărilor la acest eveniment cultural major”, lămuresc cei doi directori. 

Angajaţii MNAR consideră că „că MNAR, o instituţie care a lucrat pemanent şi susţinut pentru consolidarea imaginii de principal muzeu de artă al ţării, dar şi pentru construirea unei reputaţii internaţionale, prin munca a numeroşi specialişti de renume şi căruia, orice manager ar fi vremelnic în fruntea sa, ar trebui să-i respecte numele şi notorietatea”.

Calin Stegerean

Călin Stegerean, manager al Muzeului Naţional de Artă al României, care a fost notat cu 6,25 la evaluarea din 13 iunie i-a transmis ministrului demisionar al Culturii, Ionuţ Vulpescu, că organizarea evaluării sale manageriale nu a fost legală. El a menţionat şi câteva dintre realizările MNAR în acest mandat: ”cinci expoziţii noi, deschiderea către comunitate prin parteneriate active, participarea MNAR pentru prima dată cu lucrări la Bienala de la Veneţia, reluarea activităţii Asociaţiei Prietenii Muzeului, colaborări cu instituţii de prestigiu cum este Kunsterlhaus Bethanien, Muzeul Vittoriano de la Roma, Galeria Naţională a Ungariei, Muzeul Naţional de Artă al Republicii Moldova, o vizibilitate substanţială în mass-media care situează muzeul nostru pe primul loc în totalul referirilor media, profil artă-cultură”.

Cultură


Ultimele știri
Cele mai citite