TEST Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 - Revoluţia românească
0
Despre Dacia Logan se pot scrie cărţi de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă şi practic a dus la reinventarea mărcii româneşti.
Acum, Logan se află în faţa unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări şi tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică - Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.
Niciodată Dacia Logan nu a trecut printr-o astfel de infuzie de tehnologie ca acum, nici măcar atunci când s-a lansat pentru prima dată, iar această revoluţie porneşte încă de la platformă, una complet nouă, modulabilă şi avansată, utilizată şi de noul Renault Clio, printre alte modele. De aici decurg o serie de avantaje, ce ţin de confort, insonorizare, dinamică şi tehnologie implementată, capitole unde noua Dacia Logan a progresat semnificativ. Dar să începem cu ceea ce putem percepe mai uşor.
Trebuie ştiut că noua generaţie Dacia Logan are o lungime de 4396 mm (+38 mm), o lăţime de 1848 mm în timp ce înălţimea este de 1501 mm (-16 mm). Totodată, ampatamentul a crescut şi el şi măsoară acum 2649 mm (+14 mm), iar poziţionarea ca segment nu s-a schimbat, Logan fiind un sedan de clasă mică.