Articol publicitar

Temperaturi foarte scăzute: utilizarea motorinei de iarnă este foarte importantă

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
mol

Perioadele de ger creează probleme suplimentare conducătorilor auto şi este necesară pregătirea prealabilă a autoturismului, în special prin alimentarea unui carburant adecvat temperaturilor foarte scăzute.

  • Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros are un rol extrem de important, mai ales  în cazul motoarelor ce funcţionează pe bază de motorină
  • Motorina de iarnă EVO Diesel distribuită de MOL România conţine aditivi care asigură funcţionarea corectă a motorului chiar şi la - 35°C
  • În paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai există o serie de metode practice pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii

Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros joacă un rol extrem de important, mai ales  în cazul motoarelor ce funcţionează pe bază de motorină. Este cunoscut că acest tip de carburant este mai sensibil la temperaturi scăzute decât benzina, întrucât conţine, prin natura sa, parafină. Această substanţă se poate cristaliza la temperaturi foarte scăzute, ducând la blocarea sistemului de alimentare a motorului.

Motorina de iarnă distribuită de MOL România conţine aditivi care asigură funcţionarea corectă a motorului chiar şi în cazul temperaturilor extrem de scăzute. De exemplu, motorina premium EVO Diesel de iarnă are o limită de filtrabilitate care permite funcţionarea motorului chiar şi la - 35°C. Reţeta specială şi pachetul de aditivi din compoziţia EVO Dieselde iarnă au fost dezvoltate în urma testării în laboratoare independente, în scopul optimizării  funcţionarii celor mai moderne motoare.

În paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai există şi alte metode practice la care şoferii pot recurge pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii:

Astfel, este recomandată umplerea rezervorului cu carburant, atunci când este posibil, deoarece o cantitate mai mare de carburant se răceşte mai lent iar un rezervor plin nu mai oferă spaţiu pentru crearea de condens.

De asemenea, în condiţii de ger motorul trebuie pornit periodic. În timpul funcţionării motorului, carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald, prin aşa numita conductă de retur.  De asemenea, şoferii vor verifica/înlocui frecvent, mai ales în timpul sezonului rece filtrul de carburant şi se vor asigura că acumulatorul este menţinut în stare perfectă.

Utilizarea unui ulei de motor de calitate bună este la rândul său importantă deoarece starea tehnică precară a motorului (raportul de compresie) poate îngreuna pornirea autoturismului în condiţii de ger.

Atunci când este posibil, se recomandă ca, în condiţii de ger, autovehiculele să fie parcate în spaţii închise, ferite de îngheţ sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.

Experţii propun tuturor şoferilor care aleg să pornească la drum în condiţii de ger şi viscol să aibă asupra lor o trusă care să conţină: lanţuri antiderapante adecvate, sac de nisip sau sare, lopată pentru zăpadă, perie de zăpadă, racletă pentru gheaţă, prosoape de hârtie, o pătură călduroasă, haine de schimb, mâncare şi apă pentru situaţii de urgenţă.

Ce trebuie să faceţi, în condiţii de ger sau dacă rămâneţi blocat ori înzăpezit?

  • Încălziţi vehiculul înainte de a porni la drum (ceea ce în sezonul rece reduce umezeala condensată pe interiorul geamurilor, dar niciodată în spaţii închise. 
  • Respectaţi limitările de viteză. Atenţie la  «gheaţa neagră» care este invizibilă şi face drumul să arate ca şi cum ar fi proaspăt asfaltat.
  • Evitaţi folosirea pilotului automat. Conducerea pe timp de iarnă necesită menţinerea de către şofer a întregului control al vehiculului, pe toată  durata călătoriei.
  • Menţineţi o distanţă corespunzătoare (mai mare decât în mod normal) faţă de maşinile din faţă. Distanţa de oprire pe drumuri cu polei este dublă faţă de cea de oprire pe un drum uscat.
  • Reduceţi vitezei  în apropierea podurilor, acestea sunt predispuse să fie alunecoase, chiar dacă pe asfalt nu este gheaţa sau polei.

Dacă aţi rămas blocat sau înzăpezit:

  • Evitaţi suprasolicitarea şi supraexpunerea la frig. Vremea rece poate exercita un stres suplimentar asupra inimii. Hainele transpirate la nivelul pielii nu sunt izolatoare împotriva frigului.
  • Staţi în maşină dacă nu puteţi să înlăturaţi cu lopata zăpada de lângă aceasta.
  • Staţi în maşină dacă afară viscoleşte. Nu părăsiţi maşina pentru ajutor cu excepţia cazului în care ajutoarele sunt vizibile la o distanţă de maxim 90 de metri.
  • Porniţi luminile de avarie. O haina colorată aprins, legată de antena radio a maşinii, va poate face mult mai vizibili pe timp de zi.
  • Porniţi motorul maşinii constant (câte 10 minute în fiecare oră) pentru a vă asigura căldură (şi pentru a economisi carburantul). Asiguraţi-vă că ţeava de eşapament nu este înfundată sau blocată de zăpadă şi păstraţi un geam uşor deschis pentru a preveni acumularea de monoxid de carbon în timp ce motorul este pornit.
  • Înfăşuraţi-vă într-o pătură. Dacă sunt mai multe persoane în maşină, împărţiţi pătura – două persoane care împart paturile vor avea mai multă căldură decât dacă ar stă separat.
  • Purtaţi o căciulă şi un fular – capul şi gâtul sunt surse majore prin care se pierde căldură din corp.
  • Verificaţi-vă de orice semne de degerături sau hipotermie.
  • Nu adormiţi. Dacă este mai mult de o persoană în maşină, dormiţi pe rând. Nu staţi într-o singură poziţie un timp îndelungat. Faceţi exerciţii care să ajute circulaţia sângelui – mişcaţi-vă mâinile şi picioarele, bateţi din palme, etc.
  • Uitaţi-vă după semne de trafic sau ajutoare.
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite