Romanii fac coada la masini de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Chiar daca nu se cunoaste inca pretul, liste de asteptare la VW Tuareg si noul 4x4 Porsche * 50 de cereri pentru Volvo SUV XC90, care va fi lansat oficial in... decembrie-ianuarie

Chiar daca nu este (deocamdata) un "fenomen de masa", in Romania au reaparut listele de asteptare pentru cumpararea unei masini. Nu este situatia anilor '80, cand puneai banii la CEC cu cativa ani inainte de-a iesi cu Dacia de pe poarta IDMS-ului, ci mai degraba cazul anilor '60-'70 cand asteptai sa se aduca o masina, din Vest, ori din tarile socialiste. Cozile, cel putin in cazul masinilor, nu s-au descoperit doar in Est. Ele au aparut mai intai pentru ca oferta (productia) - care are o anumita rigiditate - nu a putut face fata "nevoii" de motorizare, care creste pe masura ce se ingroasa asa-numita clasa de mijloc. Dar in Vest exista si acum liste de asteptare pentru acele modele la care producatorii si vanzatorii au stiut sa creeze o anumita "nevoie" potentialului client, care are deja o masina de familie, de oras, dar poate nu are masina de plecat la munte ori de "business class". Unde suntem noi? Importatorii constata o crestere a numarului celor care incep sa se motorizeze si sunt in situatia de a-si putea permite un lucru de calitate. In acelasi timp, se mentine cel putin constant segmentul celor care au intr-adevar "bani". Aflam, spre exemplu, de la importatorul Automobile Bavaria ca in Anglia pentru BMW X5 (luxosul 4x4, asa-numitul SUV), se poate astepta si cate doi ani. Dar si in Romania, cea mai lunga lista este tot pentru X5 (se cauta cel mai mult Diesel), doritorii asteptand pentru o asemenea masina de cateva zeci de mii de dolari intre opt si noua luni. La Volvo, pentru noul SUV XC90 (din aceeasi clasa cu X5-ul) care va fi lansat oficial in decembrie-ianuarie s-au primit peste 50 de cereri incepand cu luna aprilie - ne spune Cristian Popescu, de la departamentul vanzari al importatorului Forum Auto. Livrarile cele mai apropiate vor fi mai-iunie, iar importatorul nu isi face griji daca vreun doritor actual se va retrage, pentru ca "masina se va vinde". La Volkswagen, de-abia s-a anuntat ca va aprea SUV-ul Tuareg si deja s-au anuntat doritori, de asemenea, pentru noul 4x4 Porsche. Pentru aceste masini nici nu se cunosc inca preturile la care vor fi puse pe piata! Clasa de lux are, in ultimii ani, un loc asigurat de aproape 1.000 de vanzari pe an. Piata adevarata trebuie sa se bazeze insa pe alta clasa de cumparatori. "Constatam ca in structura vanzarilor a ajuns la jumatate ponderea celor care cumpara "cu banii jos", spune Matei Albulescu, Brand Manager Volkswagen la Porsche Romania. Dupa ce masinile europene au putut fi aduse fara taxe vamale, a scazut intrucatva interesul pentru achizitionarea in leasing, desi si acest sistem ramane foarte atractiv prin scaderea dobanzilor. Asa cum era de asteptat, presiunea cea mai mare se simte pe segmentul masinilor de clasa mica-medie. "Saptamana trecuta am avut in derulare 1.500 de comenzi. In general, acestea sunt in jurul a 400-500 pentru VW, apropiat pentru Skoda si circa 200 pentru Seat, respectiv pentru Audi. Timpul mediu de asteptare este 10-12 saptamani pentru o comanda. Parcul de masini din Pipera este alimentat in permanenta. Opel a inregistrat chiar o crestere exploziva a vanzarilor pentru clasa mica, unde cel mai ieftin model a ajuns pana la 8.000 de euro, pret de vanzare. Este cel mai bun an de vanzari (+76%), spune Cristian Oltean, PR manager. Si aici a inceput sa se alimenteze mai des parcul auto. O marca exclusivista ramane Mercedes. Aici toate modelele se aduc personalizate, pe baza de comanda. Cel mai ieftin model din clasa A pleaca aici de la 15.000-16.000 de euro, si, in aceste conditii, ultimii doi ani sunt cei mai buni de la intrarea pe piata, cu cresteri de 20% (dintr-un numar din ce in ce mai mare de masini, astfel incat si procentele devin mai mari) - spun reprezentanti ai Autorom.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite