PREZENTARE - Mercedes G55 AMG, masina de nabab

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La 25 de ani de la debut, Clasa G de la Mercedes este considerata a fi inca un model de top in segmentul automobilelor 4 x 4. G Class continua sa-i fascineze atat pe iubitorii masinilor off-road

La 25 de ani de la debut, Clasa G de la Mercedes este considerata a fi inca un model de top in segmentul automobilelor 4 x 4. G Class continua sa-i fascineze atat pe iubitorii masinilor off-road redutabile, cat si pe cei care prefera luxul ambalat intr-o forma mai putin obisnuita si nu foarte moderna. Dar tocmai in aceasta rezida farmecul lui G Class. Un automobil modern cu o forma clasica. G Class este poate printre putinele automobile de pe mapamond construit pentru a fi mai intai practic in atributiile sale de masina de teren, si mai apoi frumos. Ceea ce initial a fost conceput ca un vehicul militar cu sarcini stricte a devenit astazi, dupa un sfert de secol, un automobil de lux care nu lipseste din marile colectii ale seicilor bogati sau ale nababilor din intreaga lume. Ceea ce il defineste foarte bine este forta si robustetea. Tehnologia de ultima ora, plina de inovatii, si forma sa distincta fac diferenta intre acesta si restul masinilor 4 x 4. Legenda continua astfel sa fascineze, G Class traindu-si o a doua tinerete si intrand in clubul masinilor supersportive. Noul G 55 AMG are acum in serviciul sau nu mai putin de 349 CP la 3.000 rpm, datorita modificarilor aduse motorului V8. Intrat pe mainile specialistilor AMG, propulsorul de 5,5l ce produce cu 57 CP mai mult decat varianta de serie a primit noi pistoane, biele, o noua admisie si un nou sistem de distributie. Astfel, G 55 AMG atinge, conform declaratiilor celor de la Mercedes, 100km/h in doar 7.2s. Zgomotul produs este similar cu al masinilor din Nascar, datorita esapamentelor din inox scoase in lateral. Bineinteles, aceste evacuari si anvelopele ultraperformante ce echipeaza rotile de 18 toli nu fac decat sa completeze puternica inima de sub capota si tehnologia off-road care au facut celebru acest model. Automobilul dispune de trei diferentiale mecanice blocabile, completate de un sistem inteligent pentru controlul tractiunii (4- Whell Electronic Traction Control 4 - ETS) pentru transmisia integrala formata din doua punti rigide fata si spate, special concepute pentru rularea in cele mai neprimitoare locuri de pe pamant. De altfel, G Class poate ataca rampe cu inclinarea de 36 de grade si poate cobori pante de 24 de grade. Celor care iubesc aceasta masina nu le amane decat sa le placa si duritatea suspensiilor, cockpitul ingust si manevrarea nu foarte facila. Bolidul cantareste peste doua tone! Pilotarea cu viteza mare a acestui SUV extraordinar este posibila gratie Programului Electronic de Stabilitate (ESP) cu care este echipat standard. In momentul atacarii virajelor, acesta monitorizeaza franarea, unghiul de virare si deviatia fata de traiectoria dorita, corecteaza caracterul sub sau supravirator, franand independent fiecare roata si/sau reducand puterea motorului. In mod surprinzator, calitatile lui G55 nu sunt completate si de un design reusit. Dincolo de rotile enorme cu design special, si de evacuarile laterale, mai sunt doar cateva insertii cromate care denota nobletea. Acestea se regasesc in special in jurul farurilor, semnalelor laterale si al lampilor spate. Nici la interior nu se remarca foarte multe schimbari, dar este de apreciat faptul ca pielea Nappa utilizata pentru tapiterie si insertiile de lemn sunt diferite fata de modelele curente. Indicatoarele dispun de inele cromate. Oricum, confortul este cel al unui automobil de lux. Scaunele din fata pot fi ajustate pe 10 directii. In plus, toata panoplia sistemelor de divertisment si informatii este prezenta in echiparea acestui model. G Class iti ofera optiuni off-road pe care alte SUV-uri abia si le pot imagina. Este masina care, intr-un lux deplin, te poate duce acasa pe cel mai scurt drum, indiferent ce obstacole trebuie sa escaladezi. Si nu pentru a economisi timp, ci pentru ca poate sa o faca.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite