Video Dacia inclusă în topul celor mai interesante mașini din Europa de Est. Modelul-unicat MD87 era destinat curselor de raliu VIDEO

0
Publicat:

Site-ul britanic Autocar UK, unul dintre cele mai apreciate site-uri auto din Europa, a realizat un inedit top al celor mai interesante și neobișnuite mașini din Europa de Est.

Dacia MD87 a fost realizată în 1987 FOTO Autocar UK
Dacia MD87 a fost realizată în 1987 FOTO Autocar UK

Jurnalistul britanic Matthew MacConnell spune că Europa de Est a produs de-a lungul deceniilor mașini neobișnuite și minunate, caracterizate printr-un design inedit și forme îndrăznețe.

Iar în topul realizat de către Autocar UK au fost incluse 18 mașini, printre acestea numărându-se printre altele o Tatra T603 fabricată în 1956 sau o mașină de curse Melkus RS1000, produsă în 1969 în fosta Republică Democrată Germană și considerată „Ferrari socialist”.

Tot în acest top inedit a fost inclusă și o limuzină Aurus Senat fabricată în 2018 în Rusia, aproape identică cu un model blindat folosit de Vladimir Putin. Mașina are 598 cai-putere și un motor hibrid de 4,4 litri.

Surpriza plăcută este reprezentată de faptul că în topul select a fost inclusă și o mașină spectaculoasă realizată în România. Este vorba de modelul Dacia MD87 realizat în 1987 de către inginerul Nicolae Cosmescu, acesta dorindu-și încă din copilărie să realizeze o mașină de curse.

Designul acestei Dacii realizate la uzina de la Mioveni a fost parțial inspirată de către legendara Ford GT40. Denumirea maşinii a fost aleasă chiar de către Nicolae Cosmescu. Literele MD provin de la iniţialele soţiei Monica şi ale fiului Dragoş. Iar indicativul 87 provine de la anul în care originala maşină de curse a fost lansată. Automobilul a început să concureze la raliuri începând cu toamna anului 1987.

Având la bază o Dacia 1410 Sport, modelul MD87 avea motor median şi tracţiune pe puntea spate. Alături de Nicolae Cosmescu, din echipa care a realizat mașină au mai lucrat un electrician, un mecanic și doi tinichigii. Cu totul, inedita mașină a fost gata după doar trei luni.

La finalul anului 1987, Nicolae Cosmescu (decedat în 2020) și echipa sa au modificat bolidul, creând un model intitulat Dacia MD87 Evo ce avea printre altele faruri escamotabile, aripi noi și o nouă capotă. A fost produs un singur exemplar, iar mașina a concurat la mai multe raliuri în 1988.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite