Articol publicitar

Cu ce producător auto va produce Apple maşina sa electrică visată?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
apple masina elecrica

Apple continuă să inoveze şi să exploreze noi pieţe, chiar dacă este trend-setter în producţia de telefoane mobile şi computere. Compania americană nu are de când să se oprească la aceste domenii şi vrea să facă un pas mai departe.

Într-un interviu acordat CNBC, CEO-ul firmei cu sediul în Cupertino, Tim Cook, a vorbit din nou în mod indirect despre maşina electrică şi autonomă care va lua naştere din potenţialul proiect Titan. O maşină electrică şi autonomă ipotetică care, dacă va deveni un produs final pe care Apple îl va vinde sub semnătura sa, va deveni o adevărată problemă pentru firmele aspiraţionale şi premium stabilite pe piaţă.

După cum era de aşteptat, CEO-ul Apple a fost întrebat din nou dacă firma lucrează la tehnologia de conducere autonomă, la care acesta a răspuns: „Autonomia în sine este o tehnologie de bază, în opinia mea. Dintr-un anumit punct de vedere, maşina, în multe feluri, este un robot, o maşină autonomă este un robot. Deci, există o mulţime de lucruri pe care le poate face în mod autonom. Şi vom vedea ce face Apple."

Despre lansarea unei maşini proprii, el a spus: "Investigăm atât de multe lucruri pe plan intern ... Multe dintre ele nu vor vedea niciodată lumina zilei. Nu spun că unul (în special) nu va vedea lumina zilei". Aşadar, Tim Cook a sugerat din nou că, într-adevăr, Apple dezvoltă tehnologie si în jurul sectorului auto.

Aşteptam de mult timp ca Apple să-şi materializeze prezenţa în sectorul auto şi au efectuat într-adevăr o serie de acte care indică faptul că planifică ceva, dar cu cele mai recente declaraţii ale lui Tim Cook, nu este deloc clar ce direcţie va lua firma.

Declaraţiile făcute de manager către mass-media americană ne-au făcut, într-un fel, să reflectăm asupra modului în care Apple ar putea aborda intrarea sa în sectorul auto, deoarece anunţul de încetare a activităţii în jurul smartphone-urilor LG a pus în centrul atenţiei rolul potenţial a firmei mărului muşcat din industrie.

Apple ar putea pur şi simplu să prezinte Vision-S special

Oricum ar fi, şi acesta devine un al treilea rezultat posibil al telenovelei maşinii electrice Apple, dacă vedem în cele din urmă o maşină electrică şi autonomă cu sigla mărului muşcat pe faţă, poate este doar o reclamă de arătat potenţialilor săi clienţi de ce este capabil Apple.

Acest posibil rezultat este ceea ce am văzut şi, exact în acelaşi mod, la Sony şi conceptul său Vision-S, o maşină electrică încărcată cu propria tehnologie Sony, dar pe care nu intenţionează să o comercializeze, aşa cum a confirmat însăşi compania japoneză cu câteva săptămâni în urmă .

În ceea ce priveşte refuzu lui Tim Cook de a nega orice informaţie cu privire la lansarea maşinii electrice Apple, poate compania americană nu va nega nicio posibilitate, pentru simplul fapt de a continua să genereze aşteptări şi titluri, cu beneficiile mai mult decât cunoscute pe care le generează toate acestea la bursă.

Presa de specialitate şi specialiştii din sector continuă să creadă, însă, că Apple chiar va lansa o maşină electrică şi autonomă, iar orizontul de aştpetare nu este departe. 

Într-o analiză pe care analistul Piper Sandler, Harsh Kumar, preluată de Bloomerg, se arată că, atunci când ipoteticul Apple Car va intra în producţie, ceea ce se aşteaptă să aibă loc între 2024 şi 2025, va fi un impuls comercial pentru producătorul de la Cupertino, deşi intenţionează să-şi înceapă călătoria doar cu o primă „şarjă” formată din 100.000 de unităţi.

Sursa citată estimează că dacă aceste 100.000 de unităţi ar fi comercializate, venitul pe care compania „mărului muşcat” l-ar putea obţine ar putea atinge un total de 5 miliarde de dolari în cifră de afaceri. Cu toate acestea, nu este singurul beneficiu legat de Apple Car care ar avea loc, deoarece valoarea de piaţă a companiei ar fi, de asemenea, crescută şi ar putea avea beneficii de 50 de miliarde de dolari.

Lansarea maşinii electrice şi autonome Apple pare, aşadar, un pas pe care trebuie să-l execute cu mare grijă şi, în principal, din această cauză nu se gândesc la o asociere cu un producător tradiţional din sectorul auto, dacă nu vor fi ei cei la comanda proiectului. O situaţie care este foarte complicată pentru Apple, deoarece doresc să se bucure de comandă într-o afacere în care aceştia au nevoie de preţiosul know-how, dar, după cum ştim, vorbim despre Apple, iar influenţa sa poate depăşi poziţia lor reală în tranzacţie.

La început, Hyundai a făcut public faptul că a purtat discuţii cu gigantul tehnologic american pentru fabricarea primei sale maşini, dar după eşecurile în tentativa de a ajunge la un acord, cauzate în principal de atitudinea autoritară a Apple, grupul coreean s-a retras din discuţii.

Mai târziu, deşi  într-un mod mai puţin intens, s-a discutat despre un posibil acord cu Nissan, dar japonezii au respins direct orice tip de colaborare cu Apple.

Acum firma auto care începe să câştige relevanţă este BMW, pe care Bloomerg o menţionează ca un aliat perfect pentru producătorul din Cupertino, subliniind că pe baza semnăturii sale, a design-urilor superioare şi a experienţei în producţia şi distribuţia globală, ar fi partenerul ideal. Deşi o numeşte fără dovezi fiabile că ar avea în spatele cortinei conversaţii între cele două firme, aşa cum au existat cu Nissan şi Hyundai-KIA.

Oricum ar fi, indiferent de următoarea companie de automobile care va apărea în viitorul Apple, care arată mai mult ca o telenovelă, ceea ce este clar este că firma americană este încă hotărâtă să lanseze maşina electrică, deşi nu trebuie să trecem cu vederea că ceea ce va produce Apple nu corespunde conceptului pe care îl avem despre o maşină electrică normală, iar primul lot de unităţi va corespunde unei maşini cu o caroserie atipică şi un design autonom caracteristic.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite